10 april 2012

Dresden...

Köpte mej en ny linjal sist jag var till Quiltbiten.
Jag har sett många Dresdenplate-quiltar runt om på bloggarna och dom är så läckra. Till sist var jag ju tvungen...
Knåpade lite i påskhelgen och fick till en rund duk att lägga på lilla bordet i hallen.


Det var lite pyssel med spetsarna men det gick lätt att få dem fina.
Som alltid har jag problem att besluta mej för hur kviltningen ska göras... fick iallafall ihop det hyfsat.
  ~
Nu ska jag leka vidare med min symaskin.
Jag har sett så många fina necessärer sista tiden och det drar lite i nesse-tarmen, det är ju så skoj att sy sådana.
  ~
Ha dé! 

10 kommentarer:

  1. Underbar och visst är det en kul linjal.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar dresden!!!
    Din blev jättefin!!
    Snyggt applicerad med symaskin. Skönt att slippa handsömnaden!
    Snygg kviltning!
    Som du kanske läste så är det ett antal "drakar" som vill ge sig på detta också!
    Det är ju så kul!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, vad snyggt det är! Kviltningen är jättefin!

    SvaraRadera
  4. Vilken superfin duk! Kram.

    SvaraRadera
  5. Den blev jätteläcker!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åhh vad fin den är! I klassiska AnneMarlen-färger som jag gillar så mycket! Har en linjal i gömmorna jag med, kanske ska leta fram den.... Kramar Ullis

    SvaraRadera
  7. Den är verkligen vacker,gillar färgerna.
    Ha det gott
    Marianne

    SvaraRadera
  8. Fint som vanligt!!Ser fram emot din UNDERBARA nessar,,det kan du också!!

    SvaraRadera
  9. Den är ju jätteläcker!
    Åh jag har en linjal liggandes....vem vet någongång i framtiden, så kanske jag använder den:)))
    kram Gunilla

    SvaraRadera