1 april 2012

framsteg...

Snörusket håller i sig. Just nu så faller små fina flingor ner. Hoppas våren gör ett nytt försök till påsk.
* * *
I morse när jag åt frukost hade jag sällskap utanför fönstret av den här sötnosen. En duva passade också på att mumsa lite frön på marken.


...och i syrummet har det gjorts framsteg (äntligen).
Efter Hunter's Star-kursen så har jag sytt några block till. Nu räckte det till en löpare, en påskig sådan tycker jag.  Igår kviltade jag den och idag har den fått avslutningskanten påsydd.


Nyckelpigor runtom ger väl våraning, eller hur?
* * *
Nu känner jag mej lite nöjd :) tänk att ett par timmar vid symaskinen kan ge sån härlig känsla.
Nu är det dags att ta tag i lite nödvändiga sysslor så att veckan som kommer flyter på lite lagom.

Skön fortsättning på söndagen önskar jag er!

13 kommentarer:

  1. Jättefin löpare och jag håller helt med Dig om söta nyckelpigetyget!
    kram

    SvaraRadera
  2. Jättesöt löpare! Hoppas att nyckelpigorna kan hjälpa till att locka fram våren. Det här snövädret vill nog ingen ha. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Det har du fått så fint med tygerna så passande och vårlika.Så synd att man så sällan ser ekorrar, de är ju underbara att titta på.Sällan--i alla fall här på ön.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. En perfekt påskeløper! Spesiell og veldig pen! Riktig god påske ønsker jeg deg! :o)

    SvaraRadera
  5. Den blev jättefin och nyckelpigorna passar så bra.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Söt duk! Och gulligt frukostsällskap!
    Ja, man trodde inte det var sant när man drog upp rullgardinen igår. VITT
    Trevligt med vinter, men nu vill jag ha VÅR!!

    SvaraRadera
  7. Sådana gulliga frukostkompisar du hade.
    Sådana har jag också :-)
    Lotta

    SvaraRadera
  8. Härlig vårlöpare!
    Jättesött nyckelpigetyg.
    Har du alltid kameran bredvid?
    kram

    SvaraRadera
  9. Så fint det blir med detta mönster. Den är härligt vårig i uttrycket.
    Vi har lite kallare här nu, och det vi kallar aprilväder, för rätt vad det är så snöar det, sedan sol o.s.v.
    Väldigt omväxlande kan man säga.

    SvaraRadera
  10. Nyckelpigorna längtar jag efter....En väldigt vacker vårlöpare!!Kram

    SvaraRadera
  11. Jättefin Påskduk, Så fina djurbilder..
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  12. Finfin påsklöpare, ska snart på kurs för att sy Hunter star.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. SÅ fin löpare vackra färger gillar den skarpt!
    Hälsar
    Louise

    SvaraRadera