22 april 2012

hej hopp...

... nu har jag varit till Uppsala och gått kurs igen. Tänk att det är så skoj. Den här gången var det en fri teknik, härligt tycker jag. Då finns inga "måste vara så-regler" Nä, här är det mest tuta o köra. Klart att det finns lite man måste tänka på och så har ju kursledaren redan gjort misstagen som vi förhoppningsvis slipper att göra.
Kursen var att sy Drunkard Path,
kursledaren var superhärliga Yvonne Kervinen.
Så här långt har jag kommit med mitt arbete.


Långt ifrån klar och jag har inte bestämt vad det ska bli ännu, kanske en kudde eller en duk? Måttet just nu är ca 45 x 45 cm... fortsättning följer.
På QoL-gruppen jag är med i har vi haft en ST (Sy Tillsammans) den här veckan. Det vi skulle sy den här gången var en skoj "sminkväska" i form av en mun. Vet inte riktigt vad jag ska använda min till... kanske en present till någon ung dam som vill samla sina sminksaker i en liten väska.


Mönstret kommer från den här bloggen: http://craftystaci.com... ifall någon skulle vilja göra den.
♦ 
Här är gråväder, men trots det så tänker jag ta hunden med ut på en långpromenad. Det är bara att ta på sig regnkläderna... för det finns ju inget dåligt väder...

Ha en skön fortsättning på söndagen!

8 kommentarer:

  1. Här har det sytts fina och roliga saker!!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul att gå på kurs. Jag var iväg igår och sydde med rep och tyger. :)
    Din mun blev jättefin!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Munnen hade passat bra till de mina småflickor!!Rolig väska.Visst är det kul att leka,,och bara få vara tillsammans och sy.../kram fr ett just nu regnigt Varberg

    SvaraRadera
  4. Vilken jätteläcker Drunkards Path! Jag gillar verkligen färgerna! Sminkväskan är ju också jättefin, en rolig modell.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar verkligen din Drunkards Path!!!
    Superläcker!!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härlig Drunkards Path. Den påminner om solen som har gömt sig någonstans. Din pussmun blev också fin. Visst var den skoj att sy.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Låter underbart skoj att gå på kurs, alldeles för länge sedan sist..... Så snygg din variant blev!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  8. Att gå på kurs är ju jätteroligt... men när man hållit på i många år så blir det ju inte av. Fast det finns ju mycket nytt och roligt att lära sig! Absolut mina färger i din nya duk(?)!
    Det blir spännande att se den färdig!!
    Hundpromenad är skönt även i regn om man är rätt klädd.
    Jag var inte det idag när jag överraskades av ett hällregn... inte roligt!
    Kram

    SvaraRadera