8 april 2012

saxar...

Letade reda på alla mina saxar... hmm, många är det. Det vore ju förskräckligt om inte favoritsaxen finns tillhands när den behövs! Lika bra att köpa två stycken... så har jag gjort genom åren.

Att äga många saxar är jag antagligen inte ensam om.  
Tänk så glad jag blir när jag råkade komma in på nancysstingogting.blogspot.se och fick se att även där fanns många saxar.
Jag följde hennes uppmaning att fota mina saxar och så här ser det ut (dock utan dubletter)


Inte alla har dubbletter, den lilla trådsaxen till vänster finns bara ett ex. av. Applikationssaxen, Storksaxen och den blå trådsaxen nere har inte heller dubbletter. Den röda Fiskarssaxen till högen finns den fler är 2 av. Likaså de två blåa i mitten finns också fler av.

Saxar är ju ett gammalt hantverk och jag har alltid tyckt de varit vackra. Några av äldre årgång har fått sitt hem hos mej.


Saxen längst ut till högen använde min Farmor till att klippa upp knapphålen med.
. . .
Fårsaxar är också saxar!
  ~

Hur många saxar har du?  
Fota dem och klicka dej över till Nancys och delta i hennes "yes- a Scissor".
 
Ha det gott!
   ~

2 kommentarer:

  1. Svaret är MÅNGA, men dom är ju alltid på rymmen!!!
    Ska se om jag kan hitta några att fotografera!!!
    Fårsaxarna är vackrast!
    Kanske ska få testa att klippa lite får senare i vår. OM jag lyckas fjäska lite med han som egentligen ska hålla i saxen!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mitt svar är också: Många... men var är de? Jag ska leta och se hur många det blir!
    Här har hänt mycket medan jag bara varit sjuk!! Jag blir alltid förundrad över allas er syiver!!
    Kram

    SvaraRadera