5 maj 2012

blåsig Maj...

...då stannar jag inne och gör muffins istället.


36 stycken.
12 citron, 12 vanilj med bruna chokladploppar och 12 choklad med vita chokladploppar.


Nu kan vi fika hur mycket som helst!
* * *
Sömnaden ligger nere. 

Däremot så är det hög tid att fundera på vad som ska med till Ålborg och Nordisk Quilteträff. 
Två kurser ska jag gå, "Dekor med band o broderi" och "små sminkepunger". Båda kurserna är med AnnaKa. Det ska bli så skoj att åka iväg på quiltträff. Och Ålborg tror jag är en riktigt mysig stad. Nästa torsdag bär det iväg, så jag har lite tid att packa och kontrollera om jag har tyger så det räcker. ;)
 * * *
Nu måste jag ut o kolla så inte mina blomkrukor blåser omkring på gräsmattan.

Ha det gott! 

5 kommentarer:

  1. Det ser gott ut det där!
    Ha det så roligt på dina kviltträffar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, så gott fika det kan bli hos er!:-)) Låter roligt med Ålborg och kurser, ha det jättebra! kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Vilken fin idé... gott gott!! Snyggt ser det ju ut också så man kan äta med ögonen! Här skulle det behöva bakas inför "utesäsongen" med fika... mellan varven när jag kryper i rabatterna!
    Ha härliga sykursdagar!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det ser jättemumsigt ut. Kanske ska baka muffins istället för sockerkaka :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det er rigtigt hyggeligt i Ålborg - byen. Men stedet er også rigtigt godt, for 5 år siden havde Dansk Patchwork Forening deres årlige træf der og det var dejligt med plads. Der kommer selvfølgelig flere mennesker denne gang (og flere butikker) men forhåbentlig bliver det lige så godt. Jeg skal også til Træf, kommer torsdag, hvor vi skal registreres og så går det løs fra fredag og helt til søndag.

    SvaraRadera