29 maj 2012

terminsavslut...

Igår hade vi avslutning i vår lokalgrupp Blockmakarna. Den här terminen har vi som gemensamt projekt sytt en löpare efter mönster från Moda
Många olika varianter blev det...


Gissa vilken som är min :))

Jag sydde min i vintras under fjällsemestern. Min lilla Singer Featherweight var med fick arbeta lite.
Sy ihop med raksöm går ju alldeles utmärkt, men, 
hur skulle jag göra applikationerna med bara raksöm?
Jo, en täckplåt över matartänderna och sen frihandssydde jag fast blommorna med yttebyttesmå cirklar...
och det gick bra det också. Inte behöver man fler sömmar än raksöm. :)


Jag känner mej nöjd med resultatet. Nu ska min löpare få leva sitt liv tillsammans med den lilla runda Dresden-duken jag gjorde för ett par veckor sedan.
 
Nu dags för en liten kvällspromenad med Eydis,
ha dè!

11 kommentarer:

  1. Fiffigt och så underbara löpare!!
    Kvinnor är allt bra uppfinningsrika:-)))))))

    Kram till dig

    SvaraRadera
  2. Ja du kan du!!!!! Så fin så fin!!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja med raksöm klarar man sig väldigt långt :) Jättefin löpare och dresdenduk! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Kul aktivitet ni hade och fina dukar blev det, även din Dresden-duk är söt! Kram

    SvaraRadera
  5. Du vet väl att nöden är uppfinningarnas moder?! Din (och de andras) löpare blev jättefin. Dresden-duken är inte sämre den heller... du får fint på dina bord!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jättefina arbeten och visst klarar man sig med en raksömsmaskin!
    Gillar tanken på att du tog med den lilla maskinen på semester!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Snygga dukar och så fiffigt med applikationen.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara löpare ni har sytt i din grupp. Så smart idé med de små rundlarna för applikationerna.

    SvaraRadera
  9. Härlig bild med alla löparna!

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga löpare ni sytt!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  11. Vilken briljant idé!!!! Det blev väldigt bra!
    Gruppens löpare var jättefina också.
    kram

    SvaraRadera