30 maj 2012

vackert...

...är det på morgnarna nu när jag åker till jobbet. Jag tog med kameran i morse och fotade kyrkan jag ser innan jag kommer ut på "stora" vägen. Det är så underbart fint med solen som nyss gått upp.
Här fångade jag Skederids kyrka som ligger i Finsta. Kyrkan ligger en kilometer bort så skärpan är väl inte riktigt ok. Det är inte "min" kyrka, den heter Husby-Sjuhundra kyrka.  
Här kan man läsa om Skederids kyrka som är en riktig kändis-kyrka :)
 * * *
Väl framme vid jobbet så blommar någon typ av prydnadsäppelträd just nu. Så vackert! Jag säger som dom sa på Radio Stockholm i morse när jag var på väg till jobbet... "det är vacker nu, nästan så att man blir religiös eller om man ska kalla det en andlig upplevelse".



* * *
Dagen till ära fick jag mina nya skor med posten. 
Tuffa, eller hur?

Nu ska jag hoppa in i duschen.
Ha en skön kväll!

6 kommentarer:

  1. Å så vackra äppelblommor! Och ja skorna är tuffa! Jag har nästan likadana men inte orange.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin liten kyrka. Sååå vackra blommor och så häftiga dojjor :-)
    När jag var tonåring hade vi sommarställe vid Husby Långhundra i närheten av Gottröra och Arlanda (Skepptuna). Det finns visst många Husby XXX-hundra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Gillar alla dina bilder (och det som du skrev)!
    Otroligt vacker bygd där du bor!
    kram

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen andlöst vackert ute nu! Tack för titten på dina vackra bilder!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Inte riktigt lika färgrikt vackert här ännu... Äppelblommorna var helt underbara! Och du, skorna - verkligen AnneMarlen-färger!! ;-) Kram!

    SvaraRadera
  6. Du har helt rätt det är underbart vackert just nu!! alla dessa blommande träd! T.o.m. dina skor är en upplevelse... hoppas de är sköna också!
    Kram och lite kli bakom örat till Eydis

    SvaraRadera