4 juni 2012

Brandon Mably...

ja, så heter designern till utmanings-scrapsen jag fick av Maja. Säger som Maja skrev till mej "Jag tycker att de är så fula så att de blir snygga!" Och tänk, jag håller med henne där... Riktig glada tyger att sy i, men kanske inte så vackra.
Som sagt, scraps var det och utmaningen skulle vara klar innan augusti är slut. Och ännu är inte augusti slut.
En mindre löpare till altanbordet blev det!
Baksidan fick de sista större bitarna av scrapsen. Sen var det inte så mycket mer än småspill kvart.
Riktig roligt att sy ihop scrapsen och skära till trekanterna... min gamla Tri-Recslinjal kom fram igen. Även det kändes bra, för hur många linjaler har man inte köpt genom åren som blivit använda ett par gånger och sedan lagda i en låda. Men nu tror jag att den ska få komma till användning någon gång till innan den hamnar i lådan igen.
  ~
...nu är det bara för mej att bita tag i nästa utmaning, 
jag fick ju två! :) 

Ha dé!

11 kommentarer:

  1. Vilket fint resultat!
    Jag fick ju samma tyger och måste nog skynda på innan alla andra sytt det jag tänker sy.
    kram

    SvaraRadera
  2. Det blev ju en riktigt somrig löpare. Fin som snus.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du har alldeles rätt vad det gäller linjaler!!!
    Din duk blev så härlig ,,trots dessa omöjliga tyger!!Bra jobbat!!jag ser fram emot utmaning två,,,så nyfiken!!Kram

    SvaraRadera
  4. Ett mycket läckert resultat..så härlig på bordet.
    Linjaler, ja, dom ligger där dom ligger:-))
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jätteläckert! Tänk så fint det kan bli av det som kallas scraps!!

    SvaraRadera
  6. fräckt, jag är mycket försiktigare med mina färgglada scraps från Maja.

    SvaraRadera
  7. Så snygg och inspirerande!!!
    Jättetack för länken och en stor:
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Härligt! Jag har en likadan hög med utmaningstyger som jag börjat skära och sy i ikväll. Får se om min idé funkar :-) Tur jag har en stund på mig.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Meen... vad snyggt det blev!! Maja är inte så dum med sina härliga färger!! Din duk blir ett smycke på bordet!!
    Vackert... vem bestämmer vad som är det, om inte känslan man får av att se på nåt som din duk!??!
    Kram

    SvaraRadera
  10. WOW!!!! Vilken läcker löpare!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  11. Vilken gôrfin löpare! Något att "apa" efter:)))))
    kram Gunilla

    SvaraRadera