30 juni 2012

bus á la Maja...

Häromdagen så sydde jag ju min stickväska som kanske blir en syväska eller något helt annat... och då blev det lite tygrester kvar.
Varför inte ha ett litet Maja-bus med dem?
Inte så mycket, men något ska det väl räcka till? Uppfinningsrikedomen brukar flöda vid såna här utmaningar...
Du syr vad du vill men jag bestämmer att max. två tyger får läggas till. 
Det du syr ska vara klart före sista augusti, 31 /8-12.

Vill du vara med i utlottningen? 
Skriv en kommentar i det här inlägget. 
Lottningen sker på söndagkväll, 1 juli kl. 20.00.
I trädgården är pionerna på G...
 Det finns hopp om en sommar i år också!
Ha en skön lördagskväll!

13 kommentarer:

  1. Jag tycker detta är ett lovvärt bus!!!
    Mer sån´t i bloggvärlden!
    Naturligtvis vill jag vara med och ha en chans att få leka med dina tyger!
    Härliga bilder på dina Pioner!
    kram

    SvaraRadera
  2. Här är en till som gärna är med!

    SvaraRadera
  3. Älskar dina tyger och vill gärna vara med på utlottningen.

    SvaraRadera
  4. Klart att gamla "Bettan" vill vara med,,,,underbar blomma du visar upp idag!!Kram

    SvaraRadera
  5. Jag vill var med i ditt bus.

    SvaraRadera
  6. Men visst skulle det vara kul med lite bus mitt i detta gråväder.
    Jag anmäler mig direkt till busklubben.

    SvaraRadera
  7. Hej har tyvärr ingen semester denna sommar så det hade varit kul med ett bus med att sy något kul på kvällarna. Hälsningar Birgitta på Tjörn

    SvaraRadera
  8. Ett bus är alltid kul att vara med på.
    Maria i Falun

    SvaraRadera
  9. Svart o röda tyger som gjorda för mig,mina favvo färger:)

    SvaraRadera
  10. Underbart fina bilder på pioner!!
    En stickväska lär det inte bli... men tygerna är fina så nått lite roligt skulle det väl kunna bli. Så jag vill gärna vara med på Majabuset!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Härliga tyger och frestande utmaning...Jag är jättegärna med!
    kramar

    SvaraRadera
  12. Jaaaa! Jag vill vara med! Livet är fullt av utmaningar!

    SvaraRadera
  13. Jag vill också vara med och busa, tycker dina tyger är jättefina.
    Pioner är underbara, önskar det fanns några på vår fina gård.
    Kram

    SvaraRadera