18 juni 2012

full...

av förväntan och med full resväska for jag iväg till Luleå och träffade många kviltande vänner. Full med inspiration mjukstartade jag min sömnad med Majas utmaningstyger av scraps. 
I slutet av maj fick jag ett brev fyllt av tygrester från Maja:
'Sy vad du vill men det ska vara klart innan augusti är slut', skrev Maja. Ibland flödar både sylust och tid. Den övre högen har jag bloggat om tidigare. Den undre lilla högen fick följa med till Luleå. Där sydde jag ett par muggmattor. I stort sett gick alla tyger åt även där, precis som med den tidigare utmaningen. Jag kompletterade med ett eget blått tyg för att få ihop baksida och kantband.
Så här blev resultatet och jag hoppas Maja godkänner dem
(det VET jag att hon gör):
Två stycken muggmattor blev det och jag skarvade ihop resterna till baksidan.
Det här är vad som återstår. 
Undertrådsspolen ligger som referens :))
Och från Ryan Walsh quilts kommer ide'n att använda Dresden-linjalen till muggmattorna.
* * *
Nu måste jag ta tag i vardagslivet lite grann innan jag bloggar mer om Luleå.

Ha det gott sålänge!
* * *

8 kommentarer:

  1. Hihi!
    Det KLART att jag godkänner dina muggmattor!!!
    Jättebra jobbat!
    Det är ju ingen konst att få ihop bra saker när man har stora bitar att leka med, men här...
    ..."det kan kallas att trolla med knäna";-0))
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. :))
      Tackar.
      Det är riktigt roligt att sy med dina scraps.
      Men nu ska jag ta en paus från "utmaningarna". Är full av idéer o inspiration som måste får komma ut. Åtminstone en del...

      Tack för att du underhåller och håller igång oss kviltande bloggare.

      Kram o ha det gott!

      Radera
  2. Jag har talat om det på Skype,,jag har bloggat om det ,,,visst är dessa kuvert fantastiska med sina scraps,,men Resultatet då?????helt underbart!!!Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Nu vilar jag ut efter helgen, jag är lite trött! Hoppas flygresan gick bra!
    Söta muggmattor, de är roliga att sy!

    SvaraRadera
  4. Härliga muggmattor..tycker det är lite svensk midsommar över dom.
    Så trevlig midsommar, önskar jag.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  5. De blev jättefina, jag har ju sedd dem IRL.
    Tack för en trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jättefina muggmattor! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  7. Muggmattorna är ursnygga, men det är väl det mesta av det som du gör! Kram

    Textilanna

    SvaraRadera