28 juni 2012

mer vilt än tamt...

Minns ni utmaningstygerna från Quilterian i juni 2011?

Två egna tyger fick läggas till och 
utmaningen skulle vara klar 16 september 2011.
* * *
Nu får jag väl säga 'Bättre sent än aldrig'. 

Jag har visserligen varit klar sedan början på 2012 och lovat Brita att jag skulle ta med min färdiga utmaning till Luleåträffen. 

De var generöst av mej... för det visade sig att jag inte fick ner den i resväskan och inte ville jag betala för en väska till på flyget till Luleå.

Nåväl... idag plockade jag fram den och passade på att fota i vårt fina sommarväder, för idag (läs igår) har vi haft uppehåll HELA dagen (hittills)!(naturligtvis kom det en rejäl skur framåt kvällen)




 Mina två egna tyger syns i övre högra fotot... katt-tassar och ett neutralt ljust tyg.


Avslutningskanten måste skarvas å de vildaste...annars räckte inte tyget... är det en utmaning så är det!


 Av tygerna så återstod bara små smulor.

Mönsteridén har jag hittat på nätet, i någon blogg. Just idag hittar jag inte på i vilken blogg det var... och länken har drunknat bland alla andra länkar som kan vara bra att ha ;)
 Och nu har jag hittat länken: 
http://hyacinthquiltdesigns.blogspot.se/2011/01/garden-fence.html

Till baksidan använde jag en mjuk o skön filt som tyvärr var alldeles för tung. Det blev svårt att styra quilten i maskinen när jag frihandsquiltade. Jag är inte nöjd och därför blir det ingen närbild på quiltningen! 

* * *
Idag pågår städning...vad gör du?

* * *

17 kommentarer:

  1. Oj, vad fint! Så mysigt med djurtyger på en myskvilt. Jag klurar på årets utmaning, har inte riktigt bestämt vad det ska bli än.
    Jag städade också igår, här är kallt som attan, så det passar bra. Alla fönster har putsats, så det är så fina och klara färger utanför (hihi!), tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Men så himla läcker!! Synd den inte rymdes i resväskan så man fick se den live! Här jobbas det idag men passar på att handsy lukkekanten på gårkvällens projekt; två muggmattor. Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig quilt i milda härliga färger.
    Här är det målning av utomhusräcken som gäller, men städning skulle också behövas !

    SvaraRadera
  4. Vilket fint mönster du hittade, läcker kvilt! Jag sitter och broderar det sista på mina Husblock som är en BOOM från Danmark. Men det är verkligen tråkiga broderier, pyttesmått som bara tar en evig tid, puh! Kram

    SvaraRadera
  5. Riktigt riktgt snygg, mina färger dessutom :)

    Bra jobbat tjejen

    Ha de bäst
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Åhhh,vad fin!!
    Har oxså funderat på detta mönster ,,tycker det ser lite spännande ut!!Men så kom då detta med tid!!!!!
    Jag har sytt,,,hör här,,färdig Junis tidningutmaning!!!!!!!!!!
    Senare i em/kväll blir det långtorsdag på stan och en cykeltur dit i vårt fina väder/kram

    SvaraRadera
  7. Den blev så fin så jag tror jag "knycker " idéen från dig och gör något i stil med den i augusti.Ha det så gott.

    SvaraRadera
  8. Den kvilten var verkligen jättefin!
    Här städas det med hartassen som min mamma brukade säga. Bara såpass att vi kan ha middagsgäster i helgen :-)
    kram

    SvaraRadera
  9. Supersnyggt!!!
    Själva mönstertygerna är ju inte mina "favvo" (du vet ju hur jag har det med djurhudstryck), men vad snyggt det blev ihop!!!
    Bra jobbat!!!
    kram

    SvaraRadera
  10. Snyggt, tyget kommer till sin rätt , enkelt och fräscht.
    Har inte en hunnit städa....trots kylan. Drar iväg till kompis och kollar ev sy projekt. Städa får jag väl göra nästa vecka om jag inte sy istället;)
    MVh
    Marianne

    SvaraRadera
  11. Ett jättenyggt täcke! Kram Immi

    SvaraRadera
  12. En mycket lyckad kvilt, fina tyger och trevligt mönster! Kram

    SvaraRadera
  13. Snygg utmaning, den gillade jag.

    Kram Lena P

    SvaraRadera
  14. Täcket blev jättefint, snyggt mönster du hittat!
    Här blir det varken städat eller sytt, jag tror att vi fått en tidig höst, bara +9 i morse brrr jag fryser fram med vinterkläderna känns det som.
    Kram Gunilla i Luleå

    SvaraRadera
  15. Vilken jättesnygg kvilt. Du har verkligen lyckats bra med att använda dina tyger.

    SvaraRadera
  16. For en fantastisk flott quilt i herlige og rolige farger! Aldeles nydelig! :o)

    SvaraRadera
  17. Kanonsnygg quilt! Roligt mönster, ett att lägga till min Pimmlista. Just nu stickning på terrassen som omväxling efter en veckas sy. Regnet hänger i luften..
    Ally-Marie

    SvaraRadera