3 juni 2012

när det regnar ute...

...så sitter jag inne vid min symaskin. 

Jag fick ju en utmaning av Maja häromdagen. Ibland så vet man precis vad det ska bli, och ibland kommer man aldrig till "skott".
Jag har sytt av Brandon Mably-rester från Maja och det är verkligen inte tyger som jag själv skulle skaffat. Men desto roligare att sy utav. 
Brandon Mably förresten, han tillhör Kaffe Fassett-stallet har jag Googlat fram. Han har tydligen varit där länge och designat bl.a. stickmönster också.
Jag brukar inte bry mej så mycket vem som designat tygerna.... gillar jag tyget så köper jag!

som sagt, skoj har jag haft när stormen Pissiblöta härjade utanför fönstret.

Det här är vad som återstår...
resten får ni se när Maja "godkänt" resultatet :)
Tack Maja för en rolig dag!

6 kommentarer:

  1. Idag är det uppehåll men grått.
    Jag är sååå nyfiken på vad du sytt av Majas tyger. Mina ligger fortfarande på "vänt". Tror jag ska ta med dem till Luleå.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den stormen måste härja vilt... för den är här också!!
    Det blir spännande att se vad det blir av "tyger du inte själv skulle köpt". Det kan bli nåt helt oväntat bra av det! Maja kan röra om i grytan hon! :D
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är inget vidare försommarväder vi bjuds på. I dag är det i alla fall uppehåll och solen har tittat fram några minuter, men det rä fortfarande kallt. Är jättenyfiken på vad du har sytt!Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Spännande att få se vad du sytt!
    Regn och kyla har vi här också, får vänta länge än på sommarvärmen.
    Ha det bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja fy för den lede hur den Stormen härjat runt oss, vi får hoppas att den nu ger sig av mot andra trakter och att vi får lite sol och värme.
    Spännande att se vad du hittar på av den in utmaning ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  6. Ska bli spännande att se vad du sytt!

    SvaraRadera