26 juni 2012

sytt en stickväska...

...som allt får lov att bli en syväska. 
Om den nu inte används till något helt annat...
 Många bitar att skära till...

när alla bitar var ihopsydda så blev resultatet det här:
Många fickor, både utvändigt och invändigt.
Tygvalet är Quiltbitens och mönstret kommer också därifrån.
* * *
Här är vädret lite si o så... mest regn kan man väl säga. 
Regnrekord sen 1956 har slagits redan före midsommar. Nu har det ju regnat ännu mer, så vem vet vilket rekord som är slaget nu?

...åter till symaskinen!

10 kommentarer:

  1. Snygg blev den din stickväska!! Många fickor är bra att ha! Sån tur att vi kan använda våra alster som vi vill... vilken frihet vi har!!
    Regnet ja... jag har tröttnat på det jag, men det regnar ändå! :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så läcker väska! Jätte fina färger!
    Ha de gott!
    Louise

    SvaraRadera
  3. Himla snygg väska!
    Gun A.

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg! Jag undrade lite över färgvalet...men då läste jag att det inte var ditt eget val. Det var inte riktigt "Anne-Marlenskt". Inte desto mindre är den väldigt snygg och ser praktisk ut. Kan nog användas till både stickning och sömnad och lite annat.

    SvaraRadera
  5. Kanonfin väska och den verkar väldigt praktisk. Det är lite dalakänsla över tygerna tycker jag!

    SvaraRadera
  6. Superfin väska!
    Verkar väldigt praktisk med alla fickor!
    Enligt vad jag fick höra nu i kväll så regnade det 61mm här i går!!!
    Inte undra på att vi fick vattenplaning, men KM fixade till det som tur var!!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken snygg väska och så praktiskt med alla fickor. Hos mig blir det bara kassar.
    Jag tror det är dags att bygga en ark. Det regnar så hårt så det låter som om balkongtaket ska gå sönder.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Och skitvädret har hittat hit upp nu också! Inte så mycket regn ännu (peppar-peppar) men kallt och blåsigt. Din väska var verkligen snygg! Brita-färger minsann också! :-)

    SvaraRadera
  9. Åhh vad snygg den är! Rött-svart-vitt är en oslagbar kombination! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  10. Jättesnygg väska. Helt i min smak.

    SvaraRadera