17 juli 2012

fådda tyger...

Jag fick en kasse nya "gamla" eller om det är "gamla" nya tyger häromdagen. Tror nästan det är 80-talstyger.
Samtidigt fick jag frågan om det är något att ha?
Bums så tänkte jag visa att det minsann visst är något att ha!


AnnaKa står för mönstret och jag för sömnaden. Sorry för dåligt foto, tänkte passa på att visa vad jag håller på med emellan sömnaden... ved, ved och ved. Men det var lite mörk i vedboden så bilden blev inte riktigt bra. 
Om jag inte klyver ved så syr jag och väntar på bättre väder! Vi vill få in mer hö så att vi klarar vinterfodret till hästarna och fåren utan att behöva köpa. Men tänk att det ska regna en skvätt varje dag.
* * *
På Quilt o Lapptekniklistan ska vi ha ett blockbyte med 9-rutor. Jag har skickat iväg mina och det här är de som fick vara kvar hos mej.


Också ett mörkt foto... tänkte inte bry mej om att fota en gång till.
...nu ska det bli spännande att se vad jag får i retur och vad som vill bli gjort av alla block.

Nu är det snart matdax och sen en promenad med hunden. Efter det så ska jag sy en börs att ha mina Norska pengar i, för på lördag åker vi en sväng till Norge.

Ha de´!

6 kommentarer:

  1. Kul med era 9 rutor!!Spännande post lär droppa in i brevlådan!!
    Ha en trevlig tur till Norge/kram

    SvaraRadera
  2. Jag har bara sex block hittills. Måste sätta lite fart.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så det var din AnnAKa-version! Den blev jättefin tycker jag... det är mysigt med de där blommorna som inte riktigt får plats. Fotot är inte dåligt!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga löpare och fotot är super!!
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  5. Snygga de blev! Hoppas vädret blir bättre. Förra veckan var vi i Stockholm och hade tur med vädret. Endast en kväll och natt regnade det.

    SvaraRadera
  6. Spennende å se hva det blir av dine 9-ruter.
    Håper du hadde en fin tur til Norge. Vi var på nordvestlandet, i Molde, og hadde bare dårlig vär, men en riktig fin tur, så det er bare å stå på. Ha en fortsatt fin sommer med ved og söm.

    SvaraRadera