8 juli 2012

i sista minuten...

I går kväll körde vi in det sista av höet som var slaget den här omgången. 

Idag regnar det...


Kanske kan vi slå mer i kväll... 
det ser ut som det ska bli uppehåll några dagar framöver så att höet torkar.
* * *
Regnväder... då hittar jag till symaskinen. Egentligen är det väl annat som ska göras, men jag prioriterar.
Jag har letat fram ett tygpaket som jag fått av Maja förra julen, tror jag!

Jag började sy redan i går kväll och har fortsatt lite nu på förmiddagen. Men vad "klibbigt" varmt det är! 
Känns som det är åska på G.

Nu är det dags för lite lunch och efter det fortsatt sömnad. 

Ha de´!

4 kommentarer:

  1. Så söta tyger. Ska bli spännande att se resultatet.
    Här är helt igenmulet och det har kommit en liten regnskvätt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är ett slit med hököra, här i krokarna har bönderna kört som tokiga, men idag småregnar det och även här är det kvalmigt och det är nått jag starkt ogillar!!
    Hoppas ni hinner undan med allt hö innan åskan kommer...
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Vilken tur ni hade, eller är det dina kunskaper med bondepraktikan som gör att ni fick in höet i tid?
    Ska bli roligt att se vad du syr med dessa tyger!
    I går var jag och "nallade" i tygbunten som jag fått av dig!
    Behövde ett till mitt turkosa arbete;-0)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Sån tur ni hade med vädret! Du behöver inte trampa hö på lasset ser jag (det har jag kämpat med en gång i tiden) och det är för väl att tekniken går framåt även på landsbygden!
    Det är gott att ha lite tyg ligga på lut om man skulle få lust att sy!
    Hoppas regnet upphör
    Kram

    SvaraRadera