9 juli 2012

sytt...

igår o idag har jag sytt! Ja, inte hela tiden med en stund då och då. Som sagt,  jag hittade tygpacken jag fick av Maja förra julen (!). 
Äntligen kom jag till skott.


Två necessärer i ljuvaste tyget med örter. Jag dekorerade dragkedjekanten med bomullsspets. Och så passade jag på att inviga Clovers hjärtmall som jag vunnit en gång i tiden. Det gick alldeles galant att få till små hjärtan. Så sydde fast dem på nessarna med en pärla i mitten. Blev ganska bra, tycker jag.

Ytterligare en bit tyg finns kvar av bunten.
Den ska också få bli något, alldeles snart .

Men nu först så väntar lite annat arbete.
Ha en bra fortsättning på denna julimåndag.

På återseende!

13 kommentarer:

  1. Allt precis i min smak!!:-))Ljuvliga.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så gulliga dina små necessärer blev med spets och yo-yo-hjärtan! Kram

    SvaraRadera
  3. Åååh vilka ljuvliga nessar och extra galant blev det med spetsen och hjärtana. Den idén "knycker" jag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara nessar du sytt!! Kram

    SvaraRadera
  5. Fina men inte riktigt likt dig?
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så ljuvliga, jättefina! kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Ljuvliga nessar med fin dekoration!
    kram

    SvaraRadera
  8. Alldeles underbart fint!! dekoren gillar jag också! bilderna är som vanligt helt betagande!! Du kan få till det du!

    SvaraRadera
  9. Jättesöta necessärer och fint fotograferade!

    SvaraRadera
  10. Vilken tur att jag satt en liten stund längre vid datorn än vad jag tänkt!
    Hur fina är inte de arbetena???!!!!
    Det är så roligt att ge dig tyg, för du gör ALLTID så vackra saker och du presenterar dom så fint!!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Men åh, vilka sötnosar du sytt! Helt ljuvliga! Väldigt o-jag men himla söta ändå! ;-) Kram!

    SvaraRadera