9 augusti 2012

9-rutor...

Jag har en ask, en ask av guld... 
och den innehåller en skatt!


En skatt av färdigsydda block...

För jag har varit med i ett byte av 9-rutor. 
Så häromdagen kom ett tjockt kuvert fyllt med 30 st bytesblock tillbaka till mej.

Varje hög innehåller 5 st olika block.

Med mina egna 28 st ser det ut så här, variationen kan bli stor.  58 st block totalt.

Vad ska jag sy av dess tro?
Tror det blir Sisters Choice efter tips från Gunilla-Sytanten. Jag har sett bild på hennes två läckra täcken sydda efter den tekniken, men jag tror inte hon bloggat om dem... kanske hon gör det nu ;)

~ ~
Godis!

Ha de´!

11 kommentarer:

  1. Vilken lycka - ser fram emot att få se en färdig quilt!

    SvaraRadera
  2. Tack Anne-Marlen! Nu har jag bloggat om dem. Jag sydde dem innan jag började blogga. Det kanske är en idé att blogga om "gamla" saker.
    kram

    SvaraRadera
  3. Härliga rutor. Två block till så har du till en Sisters Choice.
    Kram

    SvaraRadera
  4. ojojojo vilken godislåda.....Lycka till med din quilt!!Kram från ett varmt och soligt Varberg

    SvaraRadera
  5. Vad läckert det kommer att bli. Hos mig finns 15 block, och jag klurar på mönster!

    SvaraRadera
  6. Vad härligt med din fina, fyllda låda!!!
    Väldigt fina rutor du själv sytt!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Åhh en gyllene skattkista! Ska bli skoj att se vad alla gör av sina nio-rutor! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  8. Ser ut som en riktig GULD-låda, du kommer säkert att gör något fint av dem :o)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Vilken skattkista du har! Jag har också en finfin hög med bytta niorutor. Min tanke var att rama in varje block med trianglar, som en slags ruta-i-ruta. Din och Gunillas idé med stjärnor skulle också bli jättefin! Hm, får fundera lite till... ;-)

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga praliner :-)

    SvaraRadera
  11. Åhhh... vilken lycka att redan ha dem färdiga... då är du ju en god bit på väg!!
    Kram

    SvaraRadera