16 augusti 2012

mer sisters choice...

...fortsätter, sakta men säkert.
Emellan klädköp, hårfrissa, tandläkare och annat så syr jag ett par sömmar.
Mer pyssel än vad jag trodde med Sisters Choice

 Fjorton block klara... och utlägget kan se ut så här, inte slutgiltigt... det får bli när alla block är klara.

Stjärnspetsarna blir slumpmässigt valda likaså det ljusa bottentyget.
Jag tycker det blir lite lagom scrappigt.
Vilken tur att jag ska till Quiltbiten på lördag. Tror jag behöver komplettera med lite med ljusa tyger till botten ;)
* * *
Idag skulle solen skina, tyckte jag dom sa...
...här är mulet och åskmolnen tornar upp sig. 
Snart mullrar det nog.

13 kommentarer:

  1. Åh, vad det ser fint ut!!!
    Blir så sugen...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar det verkligen. Kul med scrappigt!
    Här känns det också som om åskan är på G.
    kram

    SvaraRadera
  3. Det ser jättefint ut... blir mer och mer intresserad!!
    Solen gör som den vill den!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så himla läckert! Om du vill ha sol och sommar ska du återvända hit! :-) Kram!

    SvaraRadera
  5. Härliga block som du sytt. Det kommer verkligen att bli ett trevligt täcke. Lycka till med fortsättningen

    SvaraRadera
  6. Superfina block! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  7. Det där mönstret gör så mycket för 9-rutorna som är tråkiga ensamma. Jag har också sytt det. Ditt täcke blir kanon!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilket fiffigt sätt att använda alla dina 9-rutor. Det blir jättefint.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vad fint det blir detta block
    /Lotta

    SvaraRadera
  10. Det blir jättefint Annemarlen!!

    SvaraRadera
  11. Inte har detta blivit scrapsigt inte,,tycker det der ut som du valt en hel serie tyger och sytt utav,,väldigt smakfullt!!Kram

    SvaraRadera
  12. Så läckert det blir!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  13. Ser ut til å bli riktig fint. Syns også du har värt heldig med valg av stoffer, det ser riktig heftig ut.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera