10 augusti 2012

nåldyna...

...som också blir ett gemensamt projekt för lokalgruppen i höst. Tjuvtränade lite med mina scraps och fick till en ganska hyfsad nåldyna.

Men använd inte ull som stoppning... den vill bara krypa ur! 
Iallafall den blåa kardade som jag köpt...

En kedjesöm rund skarven mellan överdel och underdel, syns knappt men finns.
Här finns en beskrivning om du vill göra en egen: http://blog.creativekismet.com
  ~

När jag plockade fram broderigarnet hittade jag mina små nåldynor jag gjorde för ett par år sedan. 

Av plastskruvkorkar.
Visst är dom söta!

Här finns beskrivning till dessa, om du skulle vilja göra sådana istället: http://www.craftstylish.com
  ~

Ha dé! 

PS. Vill du ha chans att vara med i ett rally?
Kila över till Annettes Syhörna och anmäl dej.

6 kommentarer:

  1. Så söt blomman blev. Nåldynor av cocacolakorkar har jag också gjort för ett par år sedan. Problemet är att de inte gärna står still på sybordet, de är ju så små och lätta.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt alltihop som du syr och sytt!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  3. nåldynorna är jättefina, var och en på sitt sätt och man kan aldrig få för många!

    SvaraRadera
  4. Tack för ännu ett tips och ännu en länk!
    Dina nåldynor var fina, stora som små!
    OM/NÄR jag får tid ska jag också sy en stor av favvotyger!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Så fin din nåldyna blev! Och de små är som godisar!

    SvaraRadera
  6. Jättesöta nåldynor! Jag gillar de som är fyllda med fågelsand. Tyngden gör att de ligger still. Kramar Ullis

    SvaraRadera