27 augusti 2012

redovisning...

Kommer ni ihåg mitt "bus á la Maja" som jag hade tidigare i somras?

Birgitta på Tjörn vann mina små tygrester. 
Två tyger fick läggas till och resultatet skulle redovisas senast den 31 augusti.

Birgitta klarade det med bravur! 

 Titta vilken fin kudde hon sytt.
Den ska bo i soffan hemma hos Birgittas dotter. 

BRAVO Birgitta
och jätteskoj att du var med på buset.

Resterna som jag lottade ut kom från min "stickväska som blir en syväska"

Det här var riktigt skoj!
...kanske jag ska fundera på fler "bus á la Maja"?

--

Ha dé!

8 kommentarer:

  1. Underbara tyger och läcker kudde!
    --Nej, nu ut och jobba i trädgården igen..........

    Kram !!

    SvaraRadera
  2. Bus är alltid roligt.
    Kudden blev häftig och din syväska är jättesnygg.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jätteläcker kudde det blev av restbitarna!

    SvaraRadera
  4. Tänk att detta med andras scraps kan vara så inspirerande och roligt!!!Verkligen en snygg kudde,,läser du detta Birgitta ,,så har du jobbat bra!!Kram till ER!!

    SvaraRadera
  5. flera som slår sina kloka huvuden ihop tänker bättre än en!! Så är det med scraps också...två små högar blir bättre än en!
    Din syväska är häftig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Din väska är så läcker och Birgittas kudde är snygg!
    Jag gillar ju verkligen dessa "bus" eftersom små restbitar hos en kan bli något helt annat hos någon annan!
    Vi kanske borde ha lite mera bus.
    Min tur nästa gång?
    kram

    SvaraRadera
  7. Ja, det är roligt att se hur andra "tar sig an" till exempel Ditt "bus a´la Maja". Jag tycker att Birgitta från Tjörn har gjort en fin kudde av de små tygresterna. Hoppas att Du Birgitta ser Din kudde här på bloggen.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  8. Vad bra det blir av bus!!
    Å väskan blev hur snygg som helst :)

    SvaraRadera