7 augusti 2012

snö igen...

Färden går hemåt...
via Gamla Strynvägen, 27 km genom en snöig dal där ingen bor!
Byggd 1894 mellan Stryn och Skjåk.
Otroligt vackert, där finns också ett sommarskidcenter som har öppet långt in på sommaren. Men nu i slutet av juli var det stängt.

När det är dags för hemfärd skiner solen och den blåaste himlen visar sig.
Så, skam den som ger sig... ett nytt försök att åka upp till Norges högsta fjäll gjordes.
Skidliftarna står stilla men massor av snö finns. Och vackra, tappra blommor trivs visst på hög höjd, 1840 m.ö.h.  Ännu en gång känns det som vi är på Norges tak! Vackert så man tappar andan och man förundras över detta land med så vacker och storslagen natur och levande landsbygd överallt.


Och min "Runda löpare" då?
Jodå, så här ser den ut när alla rundlar är tillsammans. Jag saknar knappar, letade igenom min knappburk häromkvällen och hittade inga bra. Däremot blev knappburken sorterad istället. ;)
Tills jag har hittat lämpliga knappar så struntar jag i att göra knapphål... men något i den här stilen blir det när den är hopknäppt. 
 ~ ~
Så nu är det bara att hugga tag i nya projekt!

Ha det gott!

6 kommentarer:

  1. Ja visst är Norge fantastiskt och er resa är en underbar rutt jag har åkt där flera gånger och fascineras av landskapet varje gång.
    Så otroligt vackra rundlar du gjort!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Tack för alla bilder från det fantastiskt vackra grannlandet! Härliga rundlar du sytt! Gillar de eldiga färgerna! kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder på ett vackert Norge
    och din duk! Den är så DU!!!
    Grattis till ett lyckat arbete!!!
    kram

    SvaraRadera
  4. Så flotte bilder du har tatt av mitt hjemland. Noen ganger må vi se det med andres öyne, for å virkelig forstå hvor vakkert det er. Jeg er ening med deg... Fordi jeg bor i Skåne lengter jeg alltid hjem til fjell og fjord....
    Og... snö, den kan vi vente litt med. Tross det var jeg med på et blog hop med juleblokk..... og fikk nesten sjokk over alle hits og komentarer. Det var riktig morsomt.
    Så fine runde duker du har sydd!! Jeg blir litt imponert.

    SvaraRadera
  5. Jättehärlig idé att sätta ihop dem med knappar. Små solar att ha på bordet!!

    Kramkram

    SvaraRadera
  6. Dit till nordens högsta topp vill min KS också! Jag tänker inte följa med honom... höjdrädd så det förslår! Dina runda dukar är jättesnygga! Kram!

    SvaraRadera