26 augusti 2012

vardag igen...

...slut på lata dagar! Tillbaka till jobbet och efter en intensiv första vecka så har det inte blivit mycket att blogga om. Orken har inte infunnit sig till att besöka så många bloggar heller.
~
Som avslutning på min ferie besökte jag Quitlbiten i lördags, för en vecka sedan. Där inhandlades både nödvändigt och inte nödvändigt. Av det nödvändiga (?) var ett mönster på plastfickor. Dessa måste jag testa snabbt som attan. Dom var klara redan lördagskväll... och sen rann tiden iväg.

 Jag har använt samma tyger som i originalet.
Sisters Choise-resan fortsätter, just nu 22 block klara.
Jag ska sticka emellan med ett padd-fodral också... köpte även det mönstret i lördags.
Har  är inneväder, tror det blir några block till klara idag...  eller ett fodral??
~
Ha det gott därute!

9 kommentarer:

  1. Jag är också tillbaka till jobbet, men oj vad det suger musten ur mig.
    De där plastmapparna ser fiffiga och praktiska ut.
    SC- blocken är jättefina, det kommer att bli läckert!

    SvaraRadera
  2. Plastfickorna ser så läckra ut. Jag som har plast borde väl testa.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så bra att du har nåt att göra!! Plastfodral är inte så dumt att ha... snygga är de också! blocken ser läckra ut och kommer att bli jättebra! Regn är bra för jorden säger man ju... men det kan vara bra för sen som vill sy också :D
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det mönstret inhandlade jag också när jag var på kurs hos Quiltbiten senast. Tänker sy ett fodral till resehandingar och pass.
    Fina SC-block, nyfiken på resultatet!
    Iréne i V-ås

    SvaraRadera
  5. Det var något nytt för mig, ett mönster på plastfickor. Jag tycker att de Du sytt var jättefina. Något jag får undersöka närmare.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  6. Snygga plastfickor i tyg, det finns visst mönster till det mesta:)vet hur det känns på jobbet efter ledighet :(

    SvaraRadera
  7. Vilket bra jobb du gör med alla dina 9-rutor. Det blir säkert en jätteläcker kvilt.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vad fina dina plastfickor blev!
    Mina har jag nog "glömt" att visa.
    Usch, är den enkla sammanfattningen av dom.
    Hade ett mönster från internet och gjorde som jag brukar-
    på mitt "eget" sätt - ingen hit!!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Hej igen!
    Idag har jag tittat på dina plastfickor och sytt mig en själv. Det gick ju jättelätt ( med lite papper under).Tack för inspirationen!
    Bild kommer.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera