21 oktober 2012

7 dagar...

ja, precis... 7 dagar har gått sen jag bloggade sist. 
En massa bestyr av olika slag finns att fördriva tiden med. Någon sömnad hinns inte med för tillfället.
Däremot så flödar inspirationen och när jag kikar runt på alla bloggar så "rinner det över". Hur ska jag hinna göra allt som jag vill sy?
Till råga på allt så har det varit Syfestival i helgen också. Som tröst för att jag inte kan åka till den så "trösthandlade" jag på Quilterian. Jag vet att Brita har en massa Kaffe-tyger så jag slog till med en bunt sådana. Var bara tvungen... kika in i Majas Paradis så förstår ni!
I morgon har jag tygerna hos mej
En annan blogg som också inspirerar och gör så att köpsuget slår till är Timotei med alla sina välgjorda saker i mängder. Klart jag köpt mönstren hon hänvisar till.
Annars, som sagt, rullar det på med allehanda ting. I helgen har vi klipp fåren och trädgården har fått en liten upprensning av äpplen och löv... men där krävs nog både en o två gånger till innan vintern.




Ha det gott alla därute, på återseende!

7 kommentarer:

  1. Åhå, KF tyger! Jag förstår precis vad du menar! Vad kan tänkas bli av dem?

    SvaraRadera
  2. Visst är det lite jobb ute på hösten..men så vackert det kan vara.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  3. Tror det kommer ett gäng med färgglada KF tyger med posten i morgon till mig,,,,kanske har du läst....kommer att bli tufft!!Kram

    SvaraRadera
  4. Kaffetyger er topp. :-) Blir spennede å se hva du skal sy av dem, eller skal de väre bare til å se på?? Flotte höstbilder.
    Ha en fin uke.

    SvaraRadera
  5. Stackars fåren som blir av med pälsen nu när vintern är på väg, brrrr ;-).
    Ska bli spännande att se vad ni hittar på med Kaffetygerna.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Man kan inte hinna allt, men att trösthandla tyger är inte heller fy skam. Vilka vackra färger hösten innehåller! Kram

    SvaraRadera
  7. Jag har ju alltid gillat Dig och skriver man SÅ fint om mig då kan det hända att man får ett litet besök...
    kram!

    SvaraRadera