22 oktober 2012

tröstegodis...

...i dag kom de!
Mina första Kaffe Fassett-tyger, trodde aldrig jag skulle köpa några sådana.
 Men det är skillnad på tro och veta...
 ...nu vet jag att jag gillar dem, trots sina galna mönster och färgkombinationer.
Nu ska jag bestämma vad jag vill göra med dem.
Inspirerad av alla Twisteralster på bloggarna runt om så tror jag det blir en variant med Marti Michells Tessellating Windmills-mall. En mall som legat i lådan sen jag köpte den tidigare i år. Äntligen kanske jag kommer till skott...
* *
Ha en skön kväll!

11 kommentarer:

  1. Ja visst är hans tyger häftiga!
    Kram

    SvaraRadera
  2. SÅ fina! Jag älskar Kaffe Fasett och hans galna färger och mönster. Lycka till!
    Kram Louise

    SvaraRadera
  3. Har också fått mina 62 st KF block idag från Carina och Maria!!!!en utmaning som heter duga!! Lycka till med dina tyger!! Kram

    SvaraRadera
  4. Eller så är det så här; att Du har utvecklats och att det faktum att Du gör något som Du inte trott om Dig själv tidigare är ett steg framåt. Så ser jag det, i alla fall.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. T o m jag börjar svänga i uppfattningen om KF-tyger. De är verkligen härliga, de som Du köpt!
    kram

    SvaraRadera
  6. Välkommen in i Kaffegänget. Visst är de sanslöst härliga och man kan kombinera hur som helst. Mina favoriterär de prickiga, som går åt mest, så bra att sätta till de andra, så det blir snart en ny beställning på dem, när det är dags för nästa projekt. Har ett UFO med bara Kaffetyger, som skall kviltas, vaddat och klart.

    SvaraRadera
  7. Så långt har jag inte kommit... än!! Men osvuret är alltid bäst har jag hört! Det blir spännande att se vad du hittar på med din mall!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kan man bli annat än glad när man ser dessa härliga tyger?
    De är galna, konstiga i nyanserna och ibland alldeles överväldigande, MEN det blir glada och "tittarvänliga" arbeten av dom!
    Lycka till med dina tyger och din skaparlust!
    Jag väntar med spänning på att få se vad du skapar!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Härliga tyger han designat. Jag har bara ETT. De är ju så förb..... dyra men jag ska väl köpa några till någon gång.
    Lycka till med skapandet.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Verkligen färggranna tyger, ska bli kul att se dina alster i dem. Själv har jag inte heller köpt på mig några KF-tyger men säger som Bibbi, osvuret är bäst! Kram

    SvaraRadera
  11. Åh, vad jag ser fram emot att se det skottet!

    SvaraRadera