27 november 2012

host, jag igen...

Nu är det lite tråkigt här hemma....
Jag brukar för det mesta klara mej från influensor, förkylningar och hosta ...men med ca 10-års intervaller så drabbas även jag.
 ~
Och vad gör man i viloläge? 
Jamen visst... kommer ni ihåg att jag testade chenille-sömnad för någon månad sen. 
Vi hade visning och demonstration i lokalgruppen. Sagt o gjort... hem och skar till rutor av diverse mer eller mindre tilltalande tyger. Lade ihop i lager om 5 st plus bottentyg som är lite större.
Sydde på diagonalen över alla tyger. Klippte isär emellan sömmarna.
Sydde ihop blocken, kviltade med fleece på baksidan och sydde på avslutningskanten.
 In i tvättmaskinen. Torktumlade efteråt, men tror inte det behövs egentligen.

Och så här blev det... en filt till katten när hon övernattar hos oss. (Svärmors katt) Passar bra i fåtöljen. I brist på katt så lånade jag Eydis fula anka... ser ni att Eydis håller koll på vad jag gör med den :)
I även brist på dagljus så blev ju bilderna lite si o så vad beträffar färgåtergivning, men det får duga. Jag måste ju sysselsätta mej i mitt krassliga tillstånd, denna gråa novemberdag.
~
PS. Vill du var med i ett Muggmatte-rally?
Klicka då över till mitt inlägg om det och anmäl ditt intresse i kommentaren.

8 kommentarer:

  1. En mysig teknik som ger en mjuk och go quilt;Det bästa med den är att man blir av med en heldel ""omöjliga ""tyger.Krya på dig/kram

    SvaraRadera
  2. Bra att du kan göra något emellan hostattackerna, tänk vilket fint resultat det blir! Krya nu på dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Det gäller att hålla igång så inte hostan tar över kan jag tro! Mysig kattfilt! Kanske är nåt att samla hundhår i också?! :D Krya på dig! Kanske kan jag hoppa på rallyt senare när jag är bättre i handen?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Usch ja, fy för förkylningar!Har snorat sen månader tillbaka:-))
    Kul att du orkar sy och så fint också.Dessa härliga djur i olika varianter.
    Krya på dig!!

    kram Gudrun

    SvaraRadera
  5. Fint. Visst känns det som sammet. Betvivlar att din hals känns så - krya på dig

    SvaraRadera
  6. Men den ankan var väl inte ful!? Den är ju jättesöt!
    Jättefin kissekatt-filt du har sytt! Kanske man skulle göra en mysfilt till Tequila också?
    Hoppas förkylningen går över snart!
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  7. Vad snygg den blev !
    Krya på dig så syns vi om en vecka :)

    SvaraRadera
  8. Visst är det roligt att sy det här!
    Nu är det ett tag sedan, men roligt var det!
    Tycker också att ankan var söt!
    Krya på dig!
    kram

    SvaraRadera