24 november 2012

muggmatterally...

så var då mina muggmattor klara i Rallyt. Känns skönt att äntligen fått något ur symaskinen, 
det var inte igår...

Det pågår alltså ett rally i bloggvärlden, ett muggmatterally. 
Det hela går ut på att man vinner en påse småtyger, syr sig några muggmattor, lägger till några nya tyger i påsen och anordnar ett lotteri i sin blogg.
Det är precis vad jag har gjort. 
I början av november vann jag påsen av Gunilla - Sytanten.

Här är mina nya muggmattor. 
Fyra stycken valde jag att sy. Några bitar ur min 2½"-låda har också fått vara med. 
Nu är det dags för mej att lotta ut påsen med tygbitar. 
Vill du vara med?
* * *
Skriv i kommentaren att du vill delta i utlottningen, jag drar en vinnare på onsdagkväll 28 november kl. 20.00
Obs! Du måste ha en egen blogg för att delta.

Kuriosa:
Gunilla - Sytanten sammanställde vilka som deltagit i rallyt tidigare,
en bra idé tycker jag. 
Så därför fortsätter jag med sammanställningen och fyller på.
 1. Immi startade rallyt i april i år
2. första som vann var Wivi,
3. nästa var Gunilla K
4. så kom turen till Britt-Inger
5. nästa vinnare var Agneta
6.  och därefter Annette,
7. nu kom turen till Vega
8. som skickade vidare till Maria,
9. och därefter Gunilla.
10. jag, Anne-Marlen
... visst ska det hålla på lääänge än?
* * *

14 kommentarer:

  1. Kanske kanske min tur.det vore toppen att få vara med.

    SvaraRadera
  2. Dina muggmattor blev jättefina. Kul att racet går vidare. Vill inte vara med denna gång.

    SvaraRadera
  3. Kanske jag frisknar till innan det är färdigt?!:D
    Snygga blev de dina "muggisar"!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Naturligtvis vill jag också vara med i detta racet!
    Föga överraskande att du valde de tygerna;-)
    Jättefina Mug-Rugs du sytt.
    Vad är storleken du sytt i?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jättefina muggmattor!!
    Kul att Du fortsätter på tråden vilka som vunnit :-)
    kram och ingen lott till mig

    SvaraRadera
  6. Å vad fina de blev.
    Jätte kul att rallyt 'still sewing on'

    SvaraRadera
  7. Snygga muggisar.
    Tio deltagare hittills. Kul att fler vill vara med.
    Kram

    SvaraRadera
  8. jättefina muggmattor. Och jag är intresserad av att föra rallyt vidare. Kram fr Lola
    http://frihet53.wordpress.se
    eller com

    SvaraRadera
  9. Jättefina muggmattor, va roligt att det fortfarande fortsätter:O)) Kram Immi

    SvaraRadera
  10. Oj, oj så fräs,ha muggmattor. Jag har många redan men om jag vinner ska jag sy ett par till min mamma.

    SvaraRadera
  11. Läckra muggmattor du gjort! Jag har följt rallyt och tycker det blivit härliga resultat.
    Kanske turen kommer till mig denna gång? :)
    Susanne

    SvaraRadera
  12. Åhh vad snygga de är! Juliga, men ändå inte. Jag vill gärna vara med i utlottningen! kramar Ullis

    SvaraRadera
  13. Dina muggmattor blev jättefina! Har inte haft turen ännu att vinna lottningen men kanske denna gång? Himla kul idé är det i alla fall!

    SvaraRadera
  14. Dina muggmattor lyser verkligen upp i höstmörkret!

    (Gittan syr och skapar har INTE själv lämnat någon kommentar. Det blev bara så när vi är flera som heter Birgitta/Gittan!)

    SvaraRadera