16 december 2012

julmat...

Julmat har det handlat om den här veckan.

Vi har haft julbord i onsdags för eleverna, det innebär bl.a. 170 kg skinka, 170 kg köttbullar, 150 kg prinskorv...
Sen blev det torsdag och Lucia vilket innebär 200 liter choklad och 600 liter risgrynsgröt...
Fredagskväll var det dags för personal-julbord. 
Känns som om jag är nöjd ett tag nu. Tur det är en vecka till julafton!

* ~~ * ~~ * ~ ~ * ~~ * ~~ *
 I tisdags hade min lokalgrupp Blockmakarna julavslutning. Vi drack glögg och åt pepparkakor med ädelost... mums.

Vi bytte julklappar,
där jag fick två små söta högar med tyger och en fin liten ask med knappnålar.

* ~~ * ~~ * ~ ~ * ~~ * ~~ *
 Nu är det fyra arbetsdagar kvar innan jag går på julledighet. Då, kanske, kanske,  jag kan få umgås med min älskade symaskin.
 Ha en fin vecka!

8 kommentarer:

  1. 600L gröt !! tycker att våra 120L är mycket:)
    personaljul bord får vi inte i år heller :(
    Har vi tur får vi en liten julklapp!
    5 arbetsdagar innan 2 veckors sylov Hurra !!!!
    Må så gott (visst är jag duktig på att vinna tyg :-))

    SvaraRadera
  2. Oj, då förstår jag om du hellre äter pannkaka på jul:-)
    Inga dåliga presenter som du fick i ert byte.
    Snart ska jag försöka hinna sy julklappar:-) :-)
    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det roligt att få julklappar, även om man har "bytt till sig" dem!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Roligt att få ge och roligt att få ,,härliga paket med röda snören!!Ha en fin vecka du ockå!!Kram

    SvaraRadera
  5. Med såååå mycket julmat är du väl nästan less på skinka, korv och köttbullar. Det kanske blir lutfisk hos dig på julafton ;-)
    Fina julklappar du fick.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Skönt att det lackar mot jul och lite mer ledigt, även jagska försöka ge min symaskin den tid den så väl förtjänar!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  7. Ja, så mye julmat trenger jeg ikke gå gjennom, takk og pris.
    :-)
    Håper du får mye tid med din maskin, og önsker deg en god jul.

    SvaraRadera
  8. Vilka fina tyger du fick... tänk vad mycket fint det kommer att bli av dem!
    Lite gröt vill jag nog ha... men 600L är ju att ta i!!
    Kram

    SvaraRadera