31 december 2012

till slut...

...blev det lite sytt iallafall. 
Jag hittade ett mönster på en fiffig sy-necessär hos Craftsy. Den såg ju lagom krånglig ut att sy.
Sagt o gjort, jag öppnade plånboken och köpte mönstret.
Oj oj, hur ska det gå med alla dessa mönsterdelar?!
...men se, det gick visst alldeles utmärkt. Mitt huvud arbeta lite och som tur var så är det jul/nyårshelg och då är godisskålarna påfyllda. Lite snabb energi behövdes mitt i arbetet emellanåt.

ena sidan
och andra sidan
inuti
Tre fack med dragkedja och fyra fickor att lägga nödvändiga saker i. Ytterdragkedjan fungerar som handtag när den är stängd. Scraps-tok-sömnad till yttersidan och lite av varje till insidans alla delar.
Jag är supernöjd!
En liten lunch-bag har sett dagens ljus också.
Jag har tjock vadd i den så att den kan behålla kylan till salladen med dressing o dryck... tänkt till kommande syträffar där lunchen tas med. 
Nöjd även med den... jag gillar ju får! 
Mönstret hittade jag här.
*
Och NU...
Ett riktigt Gott Nytt År 
önskar jag er!
 *

13 kommentarer:

  1. Du är otrolig, Annemarlen!
    Vilket jobb att ge sig på en sådan nesse!
    Men vad härlig!!!
    Tack för länken till den andra!
    Det kan nog bli en sådan, någon dag!

    Gott Nytt år!!!
    Kram
    Maja

    SvaraRadera
  2. WOW! Vilken smart nesse! Lunchbagen är jättesöt. Jag har för mig att syrran föll för det tyget på en mässa.
    Önskar dig också en riktigt GOTT NYTT ÅR med massor av tid för handarbete av alla de sorter.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jätteläcker nesse och lunchbagen är bara så söt! Jag har lagt en sådan på vill-göra-listan!
    Gott slut och Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  4. Det var en avancerad necessär Du har sytt i härliga tygbitar, tycker jag. Den var mycket läcker och säkert jättepraktisk. Lunchbagen var fiffig, må jag säga. Tack, för att Du tipsar om var Du hittat mönstret.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Praktisk synecessär men verkar krånglig??!!Lunchbagen är jättesöt.

    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  6. Gott Nytt År!! och tack för en inspirerande blogg!
    Iréne i V-ås

    SvaraRadera
  7. Vilken läcker nesse, ser lite pillig ut att sy.
    Vad smart att fodra lunchbagen så att det håller kylan.

    Gott Nytt År
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Så fina väskor du sytt! Jag måste leta reda på mönstret till den lilla necessären, den ser så läcker ut!

    SvaraRadera
  9. Kul syförvaring och så snygg! Härligt att du fick lite sytid under din ledighet. Gott nytt år! Kram Katarina

    SvaraRadera
  10. Vilken fiffig och välsydd necessär du sytt.Måste varit lite klurig att få ihop?
    Lunchbagen så fin den med.

    Nu önskar jag dig ett nytt Gott Nytt Kreativt År!
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  11. Åh vilken smart necessär! Jag kan tänka mig massor av andra änvändningsområden än just sy-necessär. En sån vill jag också göra. Matlådeväskan är jättefin med de söta fåren! God fortsättning! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  12. Så praktisk og fin sminkeveske du har sydd! Morsomt mønster!
    Jeg ser frem til å følge bloggen din også i 2013.
    Godt Nytt År! :o)

    SvaraRadera
  13. Mycket färgglad och användbar nessesär, mycket jobb att sy och verkligen fin. Lunch-väskan är ju för läcker med får-tyget! :))
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera