26 januari 2013

2013, scrapsens år...

På quiltlistan, som jag är med i, pågår en "sy tillsammans". En liten Valentinquilt sys runt om i stugorna.
Eftersom det är scrapsens år i år så plockade jag fram lådan med 2 inch -kvadraterna. 
Jag har lådor med färdigskurna kvadrater i storlekarna 5 inch, 2.5 inch och 2 inch...
Bara att sätta igång o sy...
Vi syr en liten hjärtebonad...


Eftersom det är scrapsens år så länkar jag till Majas scrapsbus också:
Beskrivningen till den lilla bonaden hittar du här:

Ha de'!

12 kommentarer:

  1. Kul med denna i andra färger.Läcker!!
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Nähä, sydde du en grön?!? ;-) Jättefin blev den! Hoppas inte det där med scraps är alltför allvarligt! ;-) ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åhh... jag gillar grönt så den föll i god jord hos mig! Lycka till under scrapsens år... det ska väl kunna bli en hel del sytt i stugorna. Med tanka på alla scraps som ligger här hos mig... så ska vi kunna åstadkomma underverk! :D
    Kram

    SvaraRadera
  4. Gillar!! Så fint med grönt och med batiktyger!

    SvaraRadera
  5. Det gjorde du alldeles rätt i!
    Länka till mig alltså!
    Vilken snygg scrapsbonad!!!
    Nu tänkte du både i och utanför boxen!
    Gröna hjärtan på blå bakgrund var ju bara så härligt!
    Den smala orange remsan som samlar ihop är verkligen pricken över i!!
    Naturligtvis är du med i scrapsutlottning!
    kram

    SvaraRadera
  6. Vad fin den blev i grönt och blått AnneMarlene!
    Jättefint med den orange remsan som bryter och knyter ihop!
    grattis till fint projekt!!!

    SvaraRadera
  7. Din bonad är verkligen fin, jag gillar ditt tyg- och färgval! Gunilla i Luleå

    SvaraRadera
  8. Det var en trevlig ide´som Du hade; att sy Dina hjärtan gröna på Din Valentinkvilt, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  9. Så fin bonad!
    Anna-Greta

    SvaraRadera
  10. Mycket fin blev din bonad och kul idé att använda gröna tyger! Kram

    SvaraRadera
  11. Kul att du sytt den i andra färger! När det är hjärtan är det lätt att man snöar in på rött eller rosa, men den är jättefin i grönt och blått!
    Kramar Ullis

    SvaraRadera