5 januari 2013

5 dagar...

...in på det nya året tar det innan jag får till ett blogginlägg!
Dagarna rinner iväg, snart är det midsommar
~
Jag har några lediga dagar och då finns lite tid att sy. Tidigare i höstas så köpte jag mönstret Hipsterbag från Quiltbiten. Nu äntligen skulle jag sy den...
Här gällde det att hålla tungan rätt i munnen.Till slut fick jag mej en Hipsterväska.
En dålig mobilbild en disig januaridag
~
Sen då?
Vad låg näst på tur i högen av mönster och "vill göra"? Javisst, ett fodral till paddan.
Mönster finns och tyg med, för den delen. MEN...
så läser jag Majas blogginlägg om hennes ide att sy av scraps. Och scraps, det är roligt det. Så naturligtvis börjar jag med det istället. 
SÅ HIMLA SKOJ! 
Tack Maja för att du puttar på!



Här finns originalbeskrivningen till tekniken: Quiltville, riktig roligt och lättsytt. Tag vad du har i remsor och sy!
Här har man startat en Along Needlespinsandbakingtins och här är länken till Alongens Flickr-album Scrappytripalong. Kika in och låt dej inspireras av alla ScrappyTrip-block och färdiga kviltar.
~
...och så passar jag på att önska alla besökare 
en Riktigt God fortsättning på året!
Ha dé!
♥ 

8 kommentarer:

  1. Det var ett tufft sätt att kombinera de tygerna som Du har gjort, tycker jag. Hipsterbagen som Du visar ser fräck ut! Och mönstret verkar vara intressant.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Hipsterbagen ser härlig ut och den kommer nog att nötas ut!
    Tänk att scrapsen kan kanske få mig till maskinen igen, när jag hostat färdigt... det ser ju så roligt ut! Tack till både dig och Maja!
    God fortsättning till dig med
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, scraps ÄR ju KUL!!
    och det där blocket har ju blivit en riktig feber i världens bloggar!!
    jag är också smittad, men febern hinner kanske lägga sig innan jag hinner starta?
    Det finns WIP och PIM och allt vad det nu heter så det räcker ändå.
    lycka till med fodralet!
    //Malin

    SvaraRadera
  4. Visst är det skoj med scraps, så befriande på nått vis. Ser läckert ut ditt arbete! Jättefin Hipsterväska!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Så fina block! Ska jag få ihop sådana så lär det inte bli av scraps för så många remsor har jag inte. Mina scraps är småååå bitar.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tackar också Maja för puffningen att sy Scraps, får se vad det blir allt är i en salig röra i min korg :)
    Din hipster blev rikltigt snygg :)

    SvaraRadera
  7. jag är ju helt fast i scrapsträsket för tillfället!! Bara framtiden kan visa om jag lyckas kravla mig upp någon gång. Men nu är jag väldigt lugn med att vara där. Det är roligt, kreativt, och föder hela tiden nya idéer.
    Trip-alongen ser väldigt kul ut!

    SvaraRadera
  8. Härlig tygkombination i din fina lilla Hipster! Ser fram emot resultatet av scrapsen! Krm Katarina

    SvaraRadera