27 januari 2013

UFO på väg...

eller vad man nu kan kalla det?

Jag har iallafall sytt mej en portabel "designvägg" enligt videon nedan. Ganska fiffig ide, tycker jag. För hur många gånger har man inte packat ihop alla tillskurna tygbitar och lagt dem i ordning i en påse/ask. Och när de ska packas upp så är det huller om buller.
Sånt ska väl den här fiffiga saken råda bot på?



Jag har ju bråttom (!) och inte kan jag vänta tills jag hittar det perfekta laminerade tyget, nädå, jag tar det första bästa jag hittar på Ikea.
Lite dumt att prickarna lyser igenom vadden... men det fungerar iallafall.
 ~
Nu är jag nästan redo att börja sy "mormorsrutor":

här finns en mindre variant:

På återseende!

11 kommentarer:

  1. Det var ingen dum ide´! Så, tack för Ditt tips om att man faktiskt kan sy en liten "portabel designvägg".

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Smart!!!Lycka till med mormos rutorna!!Kram från ett blåsigt Varberg

    SvaraRadera
  3. Det är en fin idé och användbar! Kan vara bra att ha! Tack för den!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tittade på den videon för ett tag sedan och blev också intresserad. Laminerat tyg är det ungefär som vaxduk? Vadden som används i videon ser tjock ut, vad har du tagit för vadd?

    Kram Catarina (som trodde jag redan hade skickat meddelande till dig, glömde nog Publicera-knappen)

    SvaraRadera
  5. Det var minsann en fiffig idé, får ta och kika närmare på den :)
    Tack för tips!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  6. Ska genast sy en sån, på min nya symaskin.....:-) En jättebra idé att förvara ofärdiga projekt när man ska på resa.

    Kram Textilanna

    SvaraRadera
  7. For en veldig god og nyttig ting! Så bra å kunne oppbevare uferdige ting i en slik;) Takk for tipset! Ønsker deg en riktig fin helg;)

    SvaraRadera