21 mars 2013

Gagnef stajl...

...Dalarna i mitt hjärta!

så här lite på torsdagskvällen passar det bra med lite Gagnefstajl!?



Vill du sy en Dalahäst så hittar du ett mönster hos
Hill Valley Quilter's härliga blogg.
scrolla ner lite i inlägget så hittar du en länk.

Har du en broderimaskin så kan du ladda hem en Dalahäst att maskinbrodera här:
http://www.gunillahultin.se/
se under gratisbroderier.

Här kan man även köpa ett maskinbroderi:
Urban threads och sy sig en filtad häst.
Tillägg: jag har surfat runt lite i kväll och då har jag hittat ett korstygnsbroderi också, här är länken:
http://crossmenot.blogspot.se/2011/10/swedish-dalahorse.html


Jag har hittat ett par riktigt gamla bilder på en cirkelpung jag maskinbroderat
och på en väska i "mended dalecarlia horse"

...som mall använde jag hästen på ett paket knäckebröd från Leksandsknäcke.

Ha de'!


6 kommentarer:

  1. Ja det är kul i Dalarna. Var där mycket, när jag bodde i Västmanland.
    Skall dit i sommar
    Härliga hästar som du sytt

    SvaraRadera
  2. Dalecarlia horseväskan var tuff och cirkelpungen i de starka färgerna var båda personliga tolkningar av en quiltad "dalahäst". Det har Du fixar bra, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Men så läckra, både cirkelnessen och speciellt förtjust blev jag i väskan! Så fiffigt att göra den i en "modern" variant!

    SvaraRadera
  4. "Mended dalecarlia horse" gillar jag skarpt!! Nessen är inte dum den heller! Det gäller att titta runt lite ibland... det finns många guldkorn!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härlig kreativitet à la Dalarna!!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera