18 mars 2013

gemensamma projekt...

...är roligt. 
I min lokala kviltgrupp brukar vi sy något eller några små gemensamma projekt per termin. Vi syr till oss själva men vi håller oss till ett gemensamt mönster.
Den här terminen syr vi varsin väska/kasse efter det här mönstret: hushabye-tote-bag
Min väska sydde jag när vi hade "sylördag för ett tag sedan. 
Så här blev den:

Svårt att fota svart ute i den gnistrande snön...
Jag valde att göra två ytterfickor på var sida. Och inte använde jag någon jellyrolls heller... det fick blir korta remsor av restbitar och någon enstaka bit av nyinköpt tyg. Det svarta enfärgade är Stof o Stils enfärgade bomullsväv, ett tyg i toppenkvalitet att använda som foder o liknande i väskor.
Ha de' tills nästa gång jag hörs ☺

8 kommentarer:

  1. Härligt färgstark kasse! kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Snygg väska, kanonläckra färger!!
    Kram Ann i Aspudden

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar färgklick--och väska--!
    ser så praktisk ut.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. Det var härligt klara färger som Du kombinerat mot det svarta bastyget. Din väska ser färgsprakande och fin ut, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. En härlig väska som du sytt. Stoff och Stils bomullstyg använder jag med gott resultat i mina täcken, både på baksidan och som delar på framsidan. Toppenkvalitet i bomullen

    SvaraRadera
  6. Snygg väska, men hur ser den ut inuti? Kram

    SvaraRadera
  7. Jättefin väska. Man får aldrig för många!

    SvaraRadera
  8. En ny väska kommer alltid till glädje!! Snygg är den också!
    Meen har ni också sånt där vitt på backen? Ett täcke på en halvmeter ligger här hos oss och skaren bär inte längre!!
    Kram

    SvaraRadera