30 mars 2013

ho hoo...

... måste bara önska er alla 
en riktigt  
Glad Påsk!
Jag har sytt mej ett par grytlappar,
efter den här beskrivningen och min egna lilla tolkning.
(tyvärr verkar det vara något "vajsing" med bilderna i tutorialen, 
men det kanske ordnars sej så småningom) 
Här har jag hittat en annan beskrivning: 
Potholder_WEB_BONUS.pdf
 Jag har också sytt mej ett par nyckelpigor efter Quiltbitens beskrivning, återstår att se om dom är praktiska eller om de får bli något annat än nyckelpigor...
...snart är vi där,
... med grönska och porlande vatten!
 
 ho hoo

GLAD PÅSK!



9 kommentarer:

  1. Vad snygga ugglorna blev!
    Nyckelpigorna vad det så det blev, läckert.
    Glad påsk !

    SvaraRadera
  2. Nyckelpigor var en nyhet för mig. De Du sytt var fina, tycker jag. Grytlapparna var också en ny variant av ugglor för mig.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Glad påsk själv och kul att få se härliga bilder från Dig!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  4. Ho Hoo på dig med! Så snygga Grytisarna blev!! nyckelpigorna är inte dumma de heller om de håller vad de lovar!
    Men det där med porlande vatten vet jag inte om vi vågar tro på... här har vi fortfarande delar av staketet (1m högt) under snön!
    Kram//Bibbi

    SvaraRadera
  5. Glad Påsk och HOHO tillbaka!
    Härligt när värmen kommer och man kan hoppas på en vår! Snygga nyckelband, och ugglor!

    SvaraRadera
  6. Glad Påsk!
    Ugglorna är läckra! Måste sy mig några en dag också.

    SvaraRadera
  7. Häftiga ugglor, kul ide till grytlappar. Solen skiner o snön tinar väldigt sakta, vi har i alla fall vårvinter! Glad Påsk!

    SvaraRadera
  8. Ho ho tillbaka AM!!Bambikram

    SvaraRadera
  9. Härliga ugglor! Det blir ett nöje att laga mat när man har så fina grytlappar! Kramar Ullis

    SvaraRadera