16 mars 2013

rutor...

...mormors eller farmors, vet jag inte?
Det är mina, och det enda jag kan bli är farmor
Skojiga att sy och jag valde, som jag skrev i tidigare inlägg, att sy efter den här metoden hos Moda Bake Shop.


Blocken sydde jag under fjällvistelsen och sen skyndade jag mej att sy klar toppen i söndagskväll. 


Nu är vardagen åter tillbaka och då saknas både tid och ibland ork för att sy på kvällarna.
men... vilket år som helst så ska toppen få en baksida och bli frihandskviltad.


Tänk att jag är redan på det klara med HUR jag ska kvilta... ibland blir man förvånad! 
 
Nu ska jag ut och njuta av det fina vintervädret...
en långpromenad på skaren med Eydis hägrar.

Ha en skön lördag! 

11 kommentarer:

  1. Åh vad snyggt! Gillar att du valt svart bakgrund! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Ja vi farmödrar gör väl våran egen lilla quilt,,och svart bakgrund det är ju egentligen jag...Jättefin quilt Am!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt!!!
    Även jag gillar den svarta bakgrunden!
    Med dessa färger du valt så tänker jag "ELD"!
    Detta var mycket läckert!!!
    Grattis till en snygg top!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  4. Kanonsnyggt!! Farmors eller mormors spelar då rakt ingen roll!
    Snyggt med den svarta bakgrunden!!
    Här håller inte skaren ens för Märta länge... medan Hilda fortfarande kan vandra på den! Orättvist tycker Märta! Massor av snö har vi dock!
    Ha en fin dag och helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Wow, riktigt läcker med svart bakgrund.Vi jobbar just nu med samma mönster:-))
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  6. Ja, vilken fin kvilt. Snyggt med svart och mustiga färger.

    SvaraRadera
  7. 24 härliga block med farmorsrutor har Du sytt mot svart bakgrund. Det var en jättefin top, tycker jag. Härlig att titta på!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  8. Din Granny-quilt kommer att bli jättefin, som också gillar den svart bakgrunden! kram

    SvaraRadera
  9. Så härligt det är med svart bakgrund. Varför syr vi så litet med den färgen?
    Grattis till fin topp.
    kram

    SvaraRadera
  10. Snyggt! Läckra kontraster! Brunt hade också funkat lika fint som svart! Eller?

    SvaraRadera