1 maj 2013

1, 2, 3...

...ibland så händer inget i syrummet och ibland så händer det något
...beroende på olika omständigheter.

Men nu har det hänt något!

Jag har sytt mej 4 börsar. 
Mönstret har jag köpt av Michelle Patterns. Jag har sneglat länge på hennes mönster som legat här hemma en bra stund. 
Men så kom jag då till skott... äntligen.


Fyra stycken blev det. Och dom passar även utmärkt till kära mobilen.
Modellen  heter 'Secret Pocket Evelope clutch', väldigt lättsydd... när man nu kom igång.
*
I morse kikade jag runt lite på min blogglista och hittade då en gratisbeskrivning på en annan typ av börs, här är länken:
...ifall du vill sy en börs idag du också. 
Kika gärna runt där i bloggen. Där finns många tutorials av olika slag.
*
Nä, nu ut i trädgården igen,
ha dé!

13 kommentarer:

  1. Så mysiga och TACK för tipsen!!Bambikramar

    SvaraRadera
  2. Trevliga börsar, bra när man hittar en passande modell! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka trevliga modeller!

    SvaraRadera
  4. De var söta och verkar behändiga, börsarna som Du sytt. Snällt av Dig att tipsa om beskrivningen, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Känner igen det där med pauserna i kreativiteten. Det kan bli långt emellan gångern. Jättesöta börsar! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  6. Jättesöta börsar och fina tyger som du satt samman!
    Du tipsar ofta om bra idéer och tillhandahåller länkar, det är kul och snällt!
    Tack!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  7. Tänkte på dig häromdagen! Kul att se dig online igen! :-)
    Himla söta börsar du sytt, hoppas få se dem live snart?! ;-)
    Måste kolla in länken du tipsar om. Kram till dig från mig!

    SvaraRadera
  8. Vilka gulliga små börsar men är det inte risk att mynt ramlar ur?
    Kram

    SvaraRadera
  9. Sicket härligt gäng söta börsar!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  10. Tänk vad man kan få till när man bestämmer sig! Jättesöta är det och du fyller dem säkert med nåt!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Väldigt härliga färger på tygerna och jättesöta börsar. Här är det någon vecka till innan vi kan kratta gräsmattan, en liten snödriva kvar, det har snöat lapphandskar i morse men när det väl blir vår/sommar kommer värmen och lövsprickningen över natten. : ))

    SvaraRadera
  12. Oj, de var verkligen fina!!!
    //jonna d

    SvaraRadera
  13. De var verkligen läckra !
    Må så gott

    SvaraRadera