26 maj 2013

ett livstecken...

...så att ni inte tror att bloggen är nerlagd.
Inte mycket blir gjort i syrummet, bara lite små förberedelser. Snart bär det av till Luleå för den årliga QoL-träffen. Det blir en flygande start på sommarens ledighet för min del. Direkt från jobbet till Arlanda :)
...men vad gör det! En riktigt härlig helg ligger då framför mej, sen ett lååångt "sommarlov".
I början på juli bär det sen iväg till Mora och Ovansiljans quiltförenings mässhelg. Det ska också bli skoj. Man träffar alltid trevliga kviltare från när o fjärran på dylika tillställningar... och kanske kanske ska jag slå till och köpa en ny symaskin.
Väl hemma igen efter Mora så väntar en kurs i färgning med reaktiva färger. Som jag har väntat på rätta tillfället för det... men nu blir det av. Äntligen!
Tänk så många läckra tyger jag kommer att få... och tänk om jag rentav kommer att sy något också ;)
...men ännu är det några veckor kvar innan allt det roliga börjar. Bara att kämpa på med jobb o annat nödvändigt. Kanske lika bra det, för pengar behövs om man ska ha så här roligt.

Ha det gott alla,
jag kikar in på era bloggar men hinner inte alltid att kommentera... 
jag njuter och låter mej inspireras.
* * *

6 kommentarer:

  1. Man behöver inte sy massor som man visar på bloggen, fina blommor är utmärkt att vila ögonen på:)
    Oj vad kul vi kommer att ha det i Luleå och Mora, som sagt bara att jobba vidare så man kan handla oxså :)
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Hej, ni får säkert en toppenhelg i Luleå. Hade varit kul att vara med men vi har lite aktiviteter på hemmaplan som lockar lite mer:) kuligt med Mora. Jag och Marianne ska också dit första helgen i juli. Kanske vi syns då :)

    SvaraRadera
  3. Det är ju en intensiv tid för alla nu, men så får man längta till semestern också!
    Kanske vi ses i Luleå, om inte annat kommer emellan!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder på blommor har du tagit(som vanligt) och ger os en ordentlig agenda för din kommande innehållsrika sommar!! Full fart framåt!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ska bli kul att träffas i Luleå. Funderar febrilt på vad jag ska ta med för tyger.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja hos oss börjar blommorna också lysa upp i det gröna.Tygblommor har också varit så avkopplande att göra.Enkla men så avkopplande efter en lång lite stressig arbetsdag.Nu gäller det att plantera de riktiga blommor som skall finnas i krukor på altan och på andra ställen utomhus.Så kul att ses i Luleå om 2 veckor.Ha en fin söndag.

    SvaraRadera