18 maj 2013

näee...

...här blir inget sytt.
Men jag har fått tyger i present!
Härliga Lotta, som brukar vikariera hos oss på jobbet, om hon inte är ute och reser. Lotta är 23 år och en riktigt "globetrotter". Jag tror det var tredje gången när hon i november åkte iväg till Australien. Därefter till Nya Zeeland för att stanna till februari. Därifrån for hon iväg över till Afrika och "backpackade" sig upp en bit i Afrika med avslut på Zanzibar...
Ensam!
Och mitt i allt resande tänker hon på MEJ när hon ser en tygförsäljare.
Sånt är lycka!
Härliga batiktyger som får mogna i mina samlingar. Det får bli något som tar tillvara tygernas fina mönster så småningom.
Tack goa mysiga Lotta!

}{}{}{

För övrigt så rullar dagarna på... våren övergår till sommar och vi har sett 10 för kommit till världen. Ännu väntar vi in 3 stycken till, den sista i början av juli. En jobbig tid med mycket pass, dygnet runt. Men så får det bli när vi nu har ett "BB" för hästar.
Vårt stall är ett inackorderingsstall för fölston. Det är varmblodsston vars föl förväntas bli travstjärnor så småningom. En kostsam verksamhet för ägarna. 
Själva äger vi inga hästar alls.
Veden är kapad o klar, ligger på tork för att hamna i vedboden senare i sommar. Nu är det en intensiv månad kvar på jobbet innan jag går på ledighet. Seeen... borde det hända lite i sömnadens tecken.
Mer om det en annan dag.
Avslutar med ett par bilder på Eydis som bekvämt vilar på trappstegetefter att ha tagit en simtur i dammen.
Ha det gott, på återseende!

*

snart hoppas jag ;)

6 kommentarer:

  1. Vad spännande med att se så många föl komma till världen... men lite oroligt också... kanske!
    Så roligt att få tyglagret lite utökat även om du inte hinner sy just nu! Sytider kommer!
    Eydis ser ut att trivas på trappsteget!
    Ha det gott och kram!

    SvaraRadera
  2. Gott att höra ifrån dig!
    Du behöver ju inte visa nyproducerade saker!
    Dina bilder är vackra och det räcker att få se lite på fina tyger och din söta hund!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga tyger!
    Snart ses vi i Luleå :-D
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ni har att göra hör jag, inte undra på att du inte hinner sy! Det är inte utan att man blir lite häst-sugen när man hör om fölen. Kraamr Ullis

    SvaraRadera
  5. Goa arbetskamrater växer inte på träd, härligt med tyger från andra sidan världen.
    Må så gott så hoppas jag att vi ses i morgon :)

    SvaraRadera