24 juni 2013

2 av 5...

...äntligen lite färdigsytt.
Jag började på kuddfodral i Luleå. Redan innan jag for upp så hade jag skurit till trekanter med min AccuQuilt-maskin. Det blir perfekta trianglar, annars vete tusan om jag gett mej in i projektet.
Väl i Luleå så sydde jag ihop topparna till två kuddar, längre räckte inte mina svarta trianglar. Blir till att skära till fler. 96 trianglar i varje kudde, hälften svarta, hälften scraps.

Här ligger dom i soffan utomhus, jag tänkte det skulle bli rättvisa färger men ser nu att det är lite disiga bilder (bättrat på kontrasten lite)... men de får duga.

Lite småbubbliga, men så får det vara. 
Hellre det än att inget blir sytt...


Ett himla fiffigt tips jag sett på en blogg, någonstans, någongång... minns inte var.
 Hårnålar!!
Perfekta för att hålla ner avslutningskanten. 
Inte är dom vassa heller.
...då är det bara att köra igång med resterande tre.

och...
jag kan länka till Majas Paradis... för jag har ju sytt av SCRAPS

13 kommentarer:

  1. Så härliga kuddar du sytt. Man blir bara så glad.

    SvaraRadera
  2. Maja har sett och blivit helförtjust!!!!
    Kuddarna är superläckra!!!
    Hårnålar är toppen!
    Jag "kör" med de lite bredare, men de är också "sticksäkra"!
    Kram och Lycka till!
    Maja

    SvaraRadera
  3. Helt min stil..brevbäraren gillar att köra ut stora paket!!Skämt,, ha det gott och kramar från Bambi

    SvaraRadera
  4. Supersnygga kuddar! Tänk vad fint det kan bli av lite rester! kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Kuddarna blev superfina men färgerna var klarare IRL. Härliga färgklickar.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Mycket läckra färger Du har kombinerat med de svarta trianglarna. Kuddarna är jättetuffa, tycker jag.
    Tack för det utmärkta tipset med hårnålarna. Väl värt att pröva!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  7. Läckra kuddar för din utomhusbänk, bra tips ang. hårnålarna måste gå och titta om jag har några kvar i gömmorna! Kram

    SvaraRadera
  8. Så himla snygga dom blev! Ska bli kul o se designen på kommande tre! :-)
    Här blev det lite stiltje på syfronten när Midsommarhelgen kom men snart är jag på g igen!

    SvaraRadera
  9. Men... vad snygga dinakuddar blev! Jag här länge funderat över en sån där " vevmaskin"... om jag skulle köpa en? Är den värd pengarna? Ditt resultat ser ju så proffsigt ut!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Kuddarna är så läckra.
    Denna maskin ser ut att vara bra.Undrar just hur den fungerar.Hittade en på en onlinebutik och till den ett antal tillval.Måste kolla lite mer.

    SvaraRadera
  11. Jättehärliga kuddar! Hårnålar var ett smart tips! kram Katarina

    SvaraRadera