21 juni 2013

är jag köpgalen...

Vad tror ni?

 Några decimeter (10) Kaffe-tyger, eller om det är hans kompis...
Maja har iallafall inlett mej i denna frestelse ;)

 andra läckra tyger, blev 2 meter tillsammans!

Epelepsityg eller nåt sånt, man blir iallafall snurrig om ögonen fastnar för länge på tyget. Det blir läckra avslutningskanter har jag tänkt. För säkerhets skull så tog jag en hel meter. :)

 Batiktyger... mums... det här blev ett kit på 1,8 meter...

 En sommarutmaning från Quilterian
ska vara klar 2 september!
Återstår att se hur det går med det för min del. 
Kanske, kanske... 

 Jättezigzag-band, en meter av var och ett par knappar.

 Ett hekto entrådigt ullgarn från en gårdsbutik i Avan utanför Luleå.
Jag hoppas få ihop ett par vantar av det så småningom.

eller... Är jag köpgalen?

* * *
Nu är det dags att njuta av Midsommaren.
...så jag önskar er alla en riktigt Glad sådan!

 * * *

9 kommentarer:

  1. Oj så mycket fint du köpte. Det är svårt att inte bli köpgalen när man är en hel helg i en quiltbutik. Jag lyckades hålla mig ända in i det sista men då ...
    Önskar dig och familjen - och den fina vovven -också en glad midsommar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Köpgalen? Inte alls! Det är ju bara så att ibland behöver förrådet fyllas på:-)) Det blev ju en hel del läckra tyger i din påse! Trevlig midsommar till dig också! kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Köpgalen, vad då? Du är helt normal. Man kan aldrig få för många "bra att ha tyger" :-)
    Glad midsommar tillbaka!
    kram

    SvaraRadera
  4. Köpgalen ? Inte alls, bara normalt om man tillbringar en helg i en välsorterad kviltbutik.
    Lycka till med dina härliga tyger
    Glad midsommar tillbaka
    Kram

    SvaraRadera
  5. Roligt att se vad du köpte.Ett litet kompletterande inköp innan semestern skall också jag göra.Vi får försvara det med att vi också kan glädja andra med en del av det inköpta i form av.......kanske en muggmatta eller......
    Ha en fin sommar .
    Ulla

    SvaraRadera
  6. Det var ett flertal mycket vackra tygbitar som Du köpte med Dig hem, tycker jag. Och är säker på att Du kommer att ha stor glädje av detta inköp.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  7. Vilka fina tyger du hittade, dom är en verklig inspiration när du börjar sy de nya projekten. Här är midsommarvädret över, nu regnar det och går åska. : ))

    SvaraRadera
  8. Jag kan ju aldrig gå in i den butiken utan att komma ut med något jag "behöver" fast jag inte visste om det!
    Här om dagen botaniserade jag i tyglådan och hittade massor av fynd som jag gjort! kanske dags att förverkliga några av drömmarna nu under semestern!
    Intressant utmaning hon har nu! Kanske måste åka dit??
    Jag tycker dina fynd är underbara!

    SvaraRadera
  9. Köpgalen?
    Ja, det kan man väl säga att du, jag och en hel del av våra vänner i kviltvärlden är.
    MEN det vore väl helgalet att tillbringa en helg i en tygaffär, en tygaffär som vänder sig till kviltare och inte handla!!!!
    Sedan får man ju inte glömma av att sy!!!
    Det ligger ju liksom i sakens natur...
    Flera av tygerna du köpt finns i mitt syrum, så det måste ju betyda att du handlat klokt, eller?????
    Kram//Maja

    SvaraRadera