20 juni 2013

hemma igen...

...och jag försöker landa mentalt också.
Nu har jag ledigt i mååånga veckor framöver, äntligen kan jag sy och blogga lite utan stress.
Härligt!
Min sommarledighet fick som sagt en flygande start. Jag tog ledigt ett par timmar extra och for direkt iväg till Arlanda och Annette som väntade där för vidare färd mot Luleå. I Luleå möttes vi upp av Wivi. Fyra härliga dagar har vi haft där uppe i norr med ett gäng likasinnade damer och en herre. Vi har sytt, pratat, skrattat, visat o inspirerats, ätit, sett på utställning, strosat i Piteå kyrkstad och ätit Pitepalt... osv.

 Här är bilder på en del av skapelserna som låg på golvet för montering eller fundering hur man skulle gå vidare. Det tipsades och flyttades om... till slut monterade nog en del. Jag hann nog inte riktigt med i svängarna där.


Övernattade gjorde vi på Örnviks hotell. Vackra omgivningar med Lule-älv, ladrike och vackra björkar. Vi kom hem i tisdagskväll och hela onsdagen försökte jag landa själv. Väskan är uppackad men inte så mycket mer. 


Nu ska jag kika igenom mina inköp och sen fortsätta sy på mina påbörjade kuddfodral.

I morgon får ni se vad jag köpt
Ha en skön dag!

7 kommentarer:

  1. Jag har också packat upp och tagit fram körsbärstyget till det sista halva blocket. Orkar inte mer p.g.a. den j---a förkylningen som jag fick med mig hem.
    Ska bli kul att se dina inköp.
    Pengar på väg till bankgirot.
    Önskar dig en trevlig midsommar.

    SvaraRadera
  2. Alltid roligt att träffas så där ,,sy prata och sy tillsammans.Ha en fin midsommar du också!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Såg ditt fina arbete med mormorsrutor på Wivis blogg!
    Här var också mycket fint!
    Fick utmaningstyger från Brita idag!
    Du ska väl också sy?
    Ser fram emot din bloggning i morgon!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  4. Så mycket ni hunnit med på dessa dagar!! Både för knoppen och kroppen! Det blir spännande att se mer om vad ni gjort!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig "rivstart" du fick på semestern! Önskar dig en trevlig midsommar! kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Det var en trevlig helg vi hade.
    Nästa vecka har jag tid att sy, först lite midsommar firande.
    Trevlig midsommar :)

    SvaraRadera
  7. Åh, vad jag saknade att vara med i år! Men istället så drog jag dig som vinnare i muggmatterallyt!

    SvaraRadera