30 juni 2013

muggmatterallyt...

...nu är dom klara, mina muggmattor i den här omgången rally. 
Jag var startande nr 18.

Jag passade på att använda min Dresden Plate-linjal.

Nu är det någon annans tur att bli startande nr 19.
Så här går det till:
Du måste ha en blogg för att kunna delta. 
Du syr några muggmattor av tygerna, kanske du lägger till något eget också i dina mattor. När du är klar lägger du i några tygbitar av mindre storlek i högen av tyger, sen bloggar du. Då anordnar du ett lotteri, precis som jag gör nu. Dragning sker med de som kommenterat... och så rullar rallykuvertet vidare.
Dragning den 3 juli kl 20.00

Här är en sammanställnng på över tidigare deltagare:
 1. Sy-Immi startade rallyt i april 2012
2. första som vann var Wivis pyssel,
3. nästa var Gunilla sömnad o katter
4. så kom turen till Hill Valley Quilter
5. nästa vinnare var Agnetas werk
6.  och därefter Annettes syhörna,
7. nu kom turen till Farmor quiltar
8. som skickade vidare till Mimpen syr o scrappar
9. och därefter Gunilla-sytanten
18. Lappat o Klart

(nästa deltagare får gärna kopiera listan och lägga in i bloggen.
Det är alltid skoj att se hur rallyt går vidare. 
Jag tror att det fungerar att kopiera, klippa ur och sen klistra in i ditt blogginlägg)

För att kanske lyckas att få nya deltagare i rallyt så anordnar jag ytterligare ett lotteri

Till er som kommenterar och även tipsar (länkar) om rallyt på sin egen blogg lottar jag ut två påsar med 150 st 2½ inch-kvadrater, alltså två vinnare som vinner varsin påse. Skriv i kommentaren att du länkar och skriver om rallyt i din blogg. Annars kanske jag missar det.
 Dragning den 3 juli kl 20.00
(vill du endast vara med i kvadratdragningen så notera det!)

22 kommentarer:

  1. Klart jag kommenterar här och länkar imorgon om ditt Mugg matte rally!!tänker också kopiera några bilder från dig och lägga in.....vill ju så gärna vinna dina 2.5 inch kvadrater ...like it!!!Bambikramar

    SvaraRadera
  2. Jättefina muggmattor, kul idé med fjärdedelar av Dresden Plate!
    Klart jag länkar eftersom jag gärna är med i båda utrotningarna!
    kram

    SvaraRadera
  3. Jag häpnar över vilka snygga muggmattor ni andra lyckas göra!
    Jag länkar, tipsar, och hoppas på vinst av dina 2,5" kvadrater och kan väl sy några nya muggmattor om jag får chansen igen.
    "Snor också bild från din blogg" hoppas att det är okay!!!
    kram//Maja

    SvaraRadera
  4. Så snygga de blev och kul att lägga ihop dem till en blomma.
    Jag var den första som fick utmaningen och jag vill gärna prova igen. Dessutom vill jag naturligtvis vara med i utlottningen av alla fina kvadrater. Jag har skrivit på min blogg.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är en bra ide att använda sig av dresdenplate till muggmattorna och snygga blev dom! Jag deltar också i muggmatte-rallyt och utlottningen av dina 2½ inch kvadrater och dessutom har jag lyckats med att länka till din blogg. : )))
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Ursnygga blev de!! Jag vill gärna vara med på utlottningen av dina 2½" kvadrater... stjäl en bild och länkar så klart! Jag måste tyvärr stå över rallyt till hösten men då blir jag gärna med om jag hittar den som kör då!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Muggmattorna är hur fina som helst, en helt underbar idé. Hade gärna varit med i rallyt men som det är just nu får jag inte utsätta mig för någon som helst stress så jag är försiktig och hoppas på att snart må bättre.

    SvaraRadera
  8. Det där med stavningsprogram i datorn! Jag skrev utlottningar trodde jag ..... ber om ursäkt.
    kram

    SvaraRadera
  9. Flott tilltak.
    Jeg er med, og jeg lenker også i min blogg. :-)
    Vil gjerne vinne 2½ inch lapper......
    kram

    SvaraRadera
  10. Jättefina muggmattor du sytt!!!! Jag har skrivit om rallyt i min blogg, fast jag har lite svårt att förklara, men någon ska väl förstå :) Jag har även länkat till din blogg. Vill gärna vara med i båda utlottningarna. Har "lånat" din bild, hoppas det är ok :)
    Gun A.
    http://rutigt.wordpress.com/

    SvaraRadera
  11. Klart jag vill vara med i muggmatterallyt!
    carin(dot)aschan(at)hotmail(dot)com
    http://ullhrvan.blogspot.se/

    SvaraRadera
  12. Åh vad snygga dom är! Och det ante mig att du skulle ta med de orangea tygerna :o) Gillar! Jag är gärna med på utlottningen och har länkat till rallyt i min blogg. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  13. Så snygga muggmattor :)
    Som ett pussel :)

    Jag vill gärna vara med på utlottningen en gång till. Vill även vara med på din smårutsutlottning och nämner detta på min blogg.

    Ha en trevlig sommar / vega

    SvaraRadera
  14. Halloj där i södern! Klart jag vill vara med på både rallyt o lotteriet. Du har ju lärt mig o blogga via telefonen så jag skriver ett inlägg o länkar till dig. Psst, din muggmattor är superfina!

    SvaraRadera
  15. Vilka läckra Muggmattor !!! Så klart jag har länkat till dig på min blogg SÅ KLART om inch rutorna oxså :)
    Må så gott tills vi syns

    SvaraRadera
  16. OM jag var otydlig så vill jag vara med i BÅDA dragningarna :)

    SvaraRadera
  17. Vilka jättefina mattor du gjort! Smart idé! Jag står över Rallyt (hinner inte sy just nu i livet) men hoppas kunna hänga på senare i höst. Däremot vill jag gärna vara med på din andra utlottning såklart. Scraps is my middle name :-) Har länkat till dig i dagens inlägg.

    SvaraRadera
  18. Muggmattor är jätteskoj att sy, och att vara med i ett rally vore kul - det har jag aldrig gjort förr! Jag vill gärna hänga på! Hoppas lånet av en bild på dina mattor var OK när jag skrev om både muggmatterallyt och utlottningen i min blogg!

    KRAM
    Agneta

    SvaraRadera
  19. Kul med Dresden! Självklart vill jag också göra ett försök. Länkar och håller tummarna

    SvaraRadera
  20. Vilken kul idé med Dresden! Jag är gärna med i rallyt och självklart också i din utlottning - mina tyger kan behöva lite nya kompisar! Har precis bloggat och länkat. Kram

    SvaraRadera
  21. Dina muggmattor är fantastiska Anne-Marlene!!
    skitsnygg idé!

    SvaraRadera
  22. Så vackra och genomtänkta Dina muggmattor är, tycker jag. En fröjd för ögat att titta på dem när de ligger " i en Dresdenblomma"!

    Dollandesign

    SvaraRadera