27 juni 2013

om...

om inte om hade funnits...
 ...då hade jag köpt mej en kyrkstuga i Gammelstad
(här Piteå)
 ...så charmigt och rogivande
 ...el finns men inte så mycket fler moderniteter.
 ...övernatta får man göra, men inte bo.
 ...tänk att får vistas där några nätter emellanåt och känna historiens vingslag.
 ...vackra fönsterluckor med hemliga tecken ;)
 (här finns lättfångade damer)
 ...dörrar har också hemliga tecken
 ...fönster som inbjuder till att kika in i
...och att kika ut ur.
~~
om inte om funnits,
då hade jag köpt mej en kyrkstuga.

7 kommentarer:

  1. Tack för dina härliga bilder. Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja om inte om fanns... då skulle jag vara någon helt annan stans. Underbara bilder av vacker miljö! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Ja detta OM som oftast förstör/Bambikramar

    SvaraRadera
  4. Bilderna ger verkligen en känsla av ro ,en känsla man lätt får när man går där i gränderna.Fina bilder.

    SvaraRadera
  5. En härlig dag bland sneda, charmiga hus.
    Kram

    SvaraRadera
  6. När jag först flyttade till Piteå, så hade jag ingenstans att ta vägen och jag kände heller ingen här. Då hörde jag av mig till kyrkan i öjebyn och som tur var hade dem en lägenhet att hyra ut, i en kyrkstuga som kallas för häktet (den ligger rätt så nära själva kyrkan, är nästan svart i färgen och så står det nån slags brunn eller liknande utanför. Brunnen, eller vad det nu är, syns längst bort på nummer tre av dina bilder) Det finns allt som allt fyra små lägenheter där i kyrkstan. Jag kan fortfarande drömma mig tillbaka till tiden då jag bodde där, det var definitivt det bästa och med rofyllda boendet jag haft i mitt liv! Även om det var ett av det minsta lägenheterna jag haft...
    Så jag kan go i god för att det är helt underbart med kyrkstugor.. =)

    SvaraRadera
  7. Så vakkert og flott med gamle hus.
    Om om ikke fantes, ja da kunne mye rart ha blitt virkelighet. eller?
    Ha en flott uke.

    SvaraRadera