4 juli 2013

bättre sent än aldrig...

...heter det.

Efter den första utmaningen från Quilterian (2010) så fick jag som tack en charmpack. Den låg till sig ett par månader och fick sen följa med till Grövelsjön på vinterferie 2011. Jag valde att sy ihop kvadraterna och gjorde "disappearing" 9-patch av dem. Och det var ju skoj. Men sen åkte vi hem och sömnaden glömdes bort. Jag hittade den innan jag åkte till Luleå i år (2013) och fick följa med dit OCH hem igen, ouppackat. 
Men NU, äntligen,  så är det inget ofullbordat sömnadsalster längre.
...en somrig löpare har kommit till!


Några egna tyger blev blommor och som ståndare o pistiller blev det några knutar med moulinégarn.

Så här såg mitt utmaningsresultat från 2010 ut:
Skoj att sy med tyger jag inte skulle köpa själv.
~
Ha dé!


15 kommentarer:

  1. Mycket vacker sommarlöpare du sytt!!Håller med dig bättre sent än aldrig !!Ha en fin dag AM!!Bambikramar

    SvaraRadera
  2. Jättestort löpare. Riktigt somrig :)

    SvaraRadera
  3. Så härligt med ett färdigt alster, och vad glad man blir av den - riktigt, riktigt sommarhärlig! Kram

    SvaraRadera
  4. En härlig fräsch löpare!!
    kram

    SvaraRadera
  5. Åhh vad somrig och fin den är! Härliga fräscha färger, och blommorna som pricken över i! kramar Ullis

    SvaraRadera
  6. ÅÅÅ vilka underbara sommar färger, sååå fina de blev.
    Ibland måste det bara få 'ligga' till sig.
    Må så gott

    SvaraRadera
  7. En riktigt sommarglad löpare blev det ju efter alla turer! Härliga färger och tyger!
    Nu funkar datorn igen och nu kan jag läsa ikapp och kanske göra en uppdatering dessutom!
    Jag kommer inte till Falun tråkigt nog... vill inte sitta i bilen och hosta på de övriga som ska med. Jag misstänker att jag fortfarande kan smitta ner nån och det vill jag ju inte!
    Det hade varit roligt att träffa dig och kanske nån annan... men det kommer säkert fler tillfällen!
    Kram

    SvaraRadera
  8. En härlig somrig löpare. Man blir bara så glad av att se den.
    Ha det så bra
    Sommarhälsningar från Malmö

    SvaraRadera
  9. Åååå, det var en sommerlig og lekker løper. Blir i godt humør av slike farger. God sommer.

    SvaraRadera
  10. Den blev jättefin, tänker på glass i olika smaker - mint, pistage, apelsin ... mmmmmmm.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Ja, detta var en somrig löpare det håller jag med Dig om. Och blommorna som Du applicerat på är mycket fina, tycker jag. Ett jättefint resultat!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  12. Härligt glad och somrig löpare!

    SvaraRadera
  13. Gillar gladblomlöparen.Verkligen lyckad kombination.Hoppas att ni hittar något spånnande i Mora också.

    SvaraRadera
  14. Gillar din somriga löpare!

    SvaraRadera