7 juli 2013

Dalarna, Sverige...

...här har jag varit i helgen!
Dalarna i mitt hjärta.
Närmare bestämt i Mora.
Jag har tillbringat helgen tillsammans med sykompisen Annette.
Vi har kollat in Lapptäcksutställning och vi har turistat. Vi besökte en massa hantverksbutiker och sevärdheter.
Vi har shoppat tyg, vi har njutit av vacker miljö, vi har haft finfint väder.
Vi har ätit god mat och träffat en massa trevliga syvänner från Sveriges alla hörn.
Här är en del av mina inköp på mässan som också fanns vid utställningen.

Härliga batiktyger till superbra pris.
Lyxigt fin Madeiratråd
Vackra satintyger vävda och färgade i Afrika, superhärlig kvalitet.

...kanske man skulle höra av sig hem?
Dalahästmålning, jodå...
för visst blev det ett besök i Nusnäs också.
men titta... en GRÖN Dalahäst!
Den är MIN...
* * *

14 kommentarer:

  1. Ååååh så trevligt ni har haft det och så mycket fint du fick med dig hem - inte minst dalahästen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter helt klart som om Du har haft en mycket bra helg!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Jag kom inte i väg, ser att ni har haft det trevligt! Hur var utställningen?

    SvaraRadera
  4. Härligt att få åka iväg på en sådan här ögongodis med en kompis och dessutom få träffa andra trevliga sy/bloggar vänner,,TOPPEN/Bambikram

    SvaraRadera
  5. Du verkar ha haft en supertrevlig helg. Vilken fin grön dalahäst!!!

    SvaraRadera
  6. Så mysigt ni verkat haft det! Önskat jag varit där! Jag besökte också dalahäst fabriken för några år sen. En svart/silver häst fick följa med hem till Boden.
    Ha de gott!
    Louise

    SvaraRadera
  7. Jag är såå ledsen över att jag inte kunde åka dit! Men det var nog bäst för mina syvänner tror jag för min hosta ska inte lämpas över på nån annan!!
    Mycket fint fick du med dig hem att sy av!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Den gröna dalahästen är bara så fiiiin!
    Kul att träffas :-)
    kram

    SvaraRadera
  9. Vilken fin Dalahäst! Läcker färgsättning och bara din! Ni verkar ha haft en toppenhelg! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig helg ni verkar ha haft. Dalarna är allt fint om sommaren (dock är jag kanske inte direkt opartisk...)!
    //jonna d

    SvaraRadera
  11. Gillar din färgskala,t o m hästen passar in i dina tygval.Blir alldeles matt.Ha en fin fortsättning på sommaren.

    SvaraRadera
  12. Så mycket fint du fick med dig hem!! Och dalahästen är verkligen din ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  13. Visst hade vi det trevligt :)
    Må så gott

    SvaraRadera
  14. Vilken tur att du var i Mora samtidigt som jag!

    Det var sååå kul att träffa dig igen!!

    Å jag fick åxå en hel del med mig hem, trots att jag ingen skulle ha....(man är så svag i anden....)

    Kram

    SvaraRadera