20 juli 2013

rally på snedden...

...tänkte mej ett nytt bus.
ett evighetsbus?
en liten necessär på snedden
~  ~ ~
"Rally på snedden
kan det kallas.
Så här har jag tänk mej:

I påsen som ska köras runt som rally ska det ingå följande:
1.) minst 30 st 2½ inch kvadrater
2.) 3 st 2½ inch-remsor på hel bredd
3.) en utskrift av mönstret
4.) En utskrift på "reglerna" följer också påsen
Av detta + ev egna tyger ska man sy en necessär: 
"En liten necessär på snedden"' 
mönster av Anette Lejonberg.  
(som har givit tillstånd till denna aktivitet)
Man bestämmer själv hur rimligt lång tid man vill ha på sig att sy.
När man sen sytt sin necessär så fyller man påsen 
med 30 kvadrater och 3 st remsor på full bredd igen. 
OBS! Lapptäckstyger och rakt tillskuret så att det går att utnyttja ordentligt.
Sedan bloggar man och visar upp sin necessär och anordnar ett lotteri bland dem som är intresserade att fortsätta rallyt och vill sy sig en necessär.
~ ~ ~
Mönstret är på svenska och finns att ladda ner här.
I och med att man anmäler sig så krävs att man också syr necessären efter just det här mönstret.

två necessärer på snedden

Vad tror ni?

Är det något du kan tänka dej att hoppa på?
Ifall det blir ett Rally på snedden så gör jag ett album att samla necessärerna i. Så att man kan kika på dem samlat.

en necessär på snedden

en necessär på snedden

En startpåse finns redan klar!
STARTPÅSE FÖR "ETT RALLY PÅ SNEDDEN"

Så nu är det är bara att anmäla intresse i kommentaren under det här inlägget. 
Dragning sker lördagen den 3 augusti.

17 kommentarer:

  1. Jättekul idé! Jag är gärna med på Sne'-Rallyt! :-)

    SvaraRadera
  2. Kul idé. Jag har ju redan sytt en sådan, men jag klarar lätt av att ha en till, är alltså gärna med!
    kram

    SvaraRadera
  3. Javisst, varför inte :) Låter som en kul idé! Jag är med!!
    Kram Gun A.
    gun@lapp.se

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig idé! Det kan jag absolut tänka mig att hoppa på. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Säkert lika kul som muggmatterallyt (som jag är färdig med, tack för fina tyger!)- jag är gärna med på den här aktiviteten också!

    KRAM
    Agneta

    SvaraRadera
  6. Jag vill gärna vara med... men måste bli lite bättre först. Så jag behöver vänta med att sy min till i början av september om det kan gå att ordna? Det skulle vara roligt om det fixar sig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,
      om du vinner omgången så bestämmer du själv när du kan sy. :))
      September låter väl rimligt, tycker jag.

      Kram

      Radera
    2. Tack snälla... det är roligt att ha nåt att se fram till
      Kram

      Radera
  7. Såklart jag är med när du kommer med 'sne rally'
    Hälsning från ett varmt NY

    SvaraRadera
  8. Jag är med. Men varför 30 kvadrater? I Anettes mönster står det 24 kvadrater.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan.
      jag tänkte att det skulle finnas ett bra urval. Sen kan man komplettera med sina egna, om man vill. Man ska bli nöjd också med sin sne'väska.

      Kram

      Radera
  9. Kul idé! jag vill gärna vara med längre fram - står över denna gång :-)

    SvaraRadera
  10. Sicken skoj idé!! Kanske är det som behövs för att få mig hitta tillbaka till sömnaden? Så ja jag anmäler mitt intresse!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  11. Jag dristar mig till att vara med, om det går bra att skjuta fram sydatum några veckor!
    En jättekul idé!

    SvaraRadera
  12. Bra initiativ!
    Jag är intresserad av att vara med i "Rally på snedden".

    Dollandesign

    SvaraRadera
  13. Jomenvisst vill jag vara med! Det är en rolig idé och lappar har jag! och dessutom är det inspirerande med utmaningar och nya projekt.

    SvaraRadera