21 juli 2013

träning...

...frihandskviltning måste man träna, kanske iallafall mjuka upp sig.
Det är vad jag försökt idag, det är länge sedan jag frihandskviltat. Jag har sytt mej en löpare av mina hemfärgade tyger och där tänkte jag frihandkvilta lite blommar... så därav uppmjukning :) och träning.
...det gick ju hyfsat bra.
En variant på "en necessär på snedden" blev det. Inte sne och inga kvadrater men tillvägagångssättet är detsamma med slutmått o sömnad o så.
...nån annan dag visar jag min hemfärgade löpare med frihandskviltning.
* * *
Glöm inte att anmäla dej till 'Sne'rallyt' som Brita snabbt döpte det till.
Kolla gårdagen blogginlägg!

7 kommentarer:

  1. Häftiga färger och snyggt quiltmönster

    //Lotta

    SvaraRadera
  2. Jag måste nog öva MYCKET om jag ska få till så'na blommor.
    Häftig nesse.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ojoj...vad träning som behövs här innan det blir nåt så fint som din frihandsquiltning... nessen är snygg den också.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint du kan frihandskvilta och så fin nessen blev.

    SvaraRadera
  5. Det där har du fått ett fantastiskt resultat efter.Vilka fräscha färger sen.

    Lyckat!!!

    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  6. Ja, visst är det så att "övning ger färdighet" även när det gäller kviltning!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  7. Å vad jag saknar symaskinen nu :(
    Men så fint blir det nog aldrig för mig :)
    Må så gott, det gör vi :-))

    SvaraRadera