13 augusti 2013

då är frågan igen...

, är man köpgalen eller??


 Ett självklart besök blev det på väg hem från vår fjällsemester. I en oansenlig byggnad i en liten, liten ort vid sidan av E4:an strax söder om Sundsvall.
Ett paradis för tyggalningar.
Jag ska inte tala om vad KM sa när han hörde fnissande damer komma ut ur butiken med välfyllda kassar... hihi.


 Efter ett tag kom hans egen fru ut med med ett smil och TVÅ välfyllda kassar :))) för där var ju så himla bra priser. Jag hade gott kunna fyllt ännu fler kassar.

 Klart man tar en sväng om Wahlmans när vi ända var åt det hållet, jag har alltid tyckt det varit så långt dit.

 Men nu har jag kollat med Google maps, det är ju bara knappt 33 mil dit och 3 tim o 55 min härifrån.
Kanske det blir ett besök till så småningom?
Tur iallafall att man inte behöver gå. 
För då tar det närmare 3 dygn att komma dit :))

...

10 kommentarer:

  1. Har hört talas om detta 'tyg mecka' får nog lägga en resa åt det hållet, kanske kan man göra en gemensam weekend resa med likasinnade ??
    Du lyckades som vanligt att hitta snygga tyger, har du några planer ??
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Kanske får ordna en tygresa från östra svealand?..
    Snyggingar i AnneMarlene-färger hittade du!

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken tur att jag inte visste om det när vi var i Mora, för då hade omvägen blivit lång när vi skulle hem!
    Förstår att du hade ett stort smil på läpparna!
    Fiiina tyger där!!!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  4. Klart man ska passa på när man har vägarna förbi!:-)) Härliga tyger du "fick" med dig hem! Vi åkte ett gäng från
    E-a/Västerås över dagen för ett antal år sedan. Var också fullastad när jag gick ut:-)) kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Åh....jag har också varit där och STORhandlat. Skulle förstås gärna sett att det låg lite närmare :) Underbar affär!!
    Gun A.

    SvaraRadera
  6. Så mycket godis du har i de där högarna! Det mesta av det faller även mig i smaken. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  7. Visst är det ett härligt ställe att spendera pengar på!! Man får ju så mycket för dem där :-)
    Du har verkligen hittat härliga tyger!
    Kramisar

    SvaraRadera
  8. Härligt med välfyllda kassar från en sådan affär! Kram

    SvaraRadera
  9. Ja vi må ha stoffer,spennende.

    SvaraRadera
  10. Vilken lycka och så härliga tyger!
    Om allt går min väg så kommer jag dit innan månaden är slut... säkert med ett saligt smil på läpparna och några kassar fyllda! Det är stället för tyggalningar... helt klart. Vi har bara halva sträckan vi och det gör ju inget.
    Kram

    SvaraRadera