7 augusti 2013

inspiration...

...Maja frågade häromdagen var man hittar inspiration.
Här kommer ett svar från mej:

1. Oh, Fransson har en fin tutorial på hur man gör en scrapspanel för ex. väskor.
Klart inspirerande.

2. Maja visade sin magväska hon gjort för div. hundsaker att ha med vid hundpromenaderna.
Klart inspirerande.

3. Inspirationen har infunnit sig så nu är det "bara"...

4. Fram med scraps och vadd, sätta sig vid symaskinen, sätt igång och sy.
5. En egen magväska för mina o Eydis "bra att ha"-saker vid våra promenader har blivit till.

Tack för inspirationen!
och jag har sytt av scraps, då blir det en länk till ytterligare en länk till Maja.
Allt för att få delta i hennes scrapsutlottning. ☺

11 kommentarer:

  1. Dessa inspiratörer inspirerar även mig!
    Praktisk ut-och-gå-med-hunden-väska och så roligt att göra den själv!!

    SvaraRadera
  2. Ursnygg magväska! Rallybrevet har kommit fram. Tack så mycket! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Kanonfin är ordet!. Tänk vad man kan göra av scraps... om man bara hittar inspirationen. Här finns alldeles för många svarta hål som den faller ner i: :D:D
    Kram

    SvaraRadera
  4. Synd att jag inte har hund! En sådan magväska är ju så fin!
    kram

    SvaraRadera
  5. Åh, så fin Din magväska blev.
    Nu känns det nästan som att jag skulle "behöva" en väska i den tekniken!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  6. GIVEN VINST I MÅNADSUTMANINGEN((GIVET OM FRU FORTUNA ÄR MED DIG!!)Urläcker blev eran väska!!Bambikram

    SvaraRadera
  7. ....och du är en inspiration med din underbara magväska! Den är toppenfin och ger mig en känsla av att jag måste ha en också - men då till annat eftersom jag inte har någon hund! ;-)
    Tusen tack för inspirationen!
    Kramisar

    SvaraRadera
  8. Just den beskrivningen har jag också använt mig av, när jag sydde ett lock på en väska. Jättetrevlig teknik

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att jag inspirerade dig!
    Den tekniken är så kul!
    Jag har lyckats göra två bagar och några grytlappar i den och det kommer mera!
    Din magväska är jättefin!
    Jag blir så sugen på att göra en till, men Zacke har redan lärt sig att det är dags att gå ut när jag tar tag i väskan, så det
    får nog bli i en annan modell;-)
    Naturligtvis har du en lott i scrapsutmaningen!
    Stor Kram//Maja

    SvaraRadera
  10. Tur att Maja finns :)
    Min inspiration hsr kommit tillbaka, nu fattas bara tiden,
    Undrar om jag måste skaffa hund för att sy magväskan, din blev så fin :)
    Må så gott

    SvaraRadera
  11. Härlig väska och så inspirerande! Ha det bra! kram Katarina

    SvaraRadera