12 augusti 2013

så var det lite sytt...

...så himla skoj när sylusten infinner sig.
Nu har jag gjort en väska, en alldeles perfekt väska


Egentligen ville jag att den skulle bli så hög att min ipad fick plats, men då blev den för smal istället...
håhåjaja... men det finns ju sprätt. 
Nu har väskan ursprungsmåttet och det är ett perfekt mått för en väska till mej. Nästa väska får ett annat mått, kanske 27x32 cm, den här har måttet 25x23 cm.


Locket har jag sytt efter samma princip som min magväska, det är också den tekniken mönsterskaparen Britt-Inger tipsar om. Mönstret hittar man i Rikstäcket nummer 97. "En väska av rester" heter beskrivningen.

Så här ser baksidan ut.

Väskans lock är sytt av scraps, kanske det kvalar in i Majas scrapsutmaning? 
Väskan i övrigt är sydd av helt nya tyger. Maja avgör
* * *
Ha en bra dag alla!

21 kommentarer:

  1. Så väl du har lyckats med din väska, roligt att sy när det blir så bra. Mycket snygg! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kan gott förstå om du är lite nöjd med din nya väska... bara lite väl?? Nä...allvarligt...den är alldeles väldigt snygg och välsydd!! Du kan känna dig hlet nöjd.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var då 17 vad du producerar :)Dags att börja jobba tycker ja :))
    Himla snygg blev den, alldeles lagom för dig.
    Må så gott

    SvaraRadera
  4. Så härlig den blev, helt enkelt ljuvlig. Och det är en liten praktisk väska. Fast jag har ju ännu inte invigt min.
    Men det blir säkert, om inte innan så kanske när jag skall till Östersund.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  5. Så snygg din väska är! Väldigt lyckat och välvalda färger tillsammans! Är så imponerad av din prodution! :-) Det är alltid så roligt att titta på din blogg.
    Kramisar

    SvaraRadera
  6. Maja tycker att din väska är toppenfin och att scrapslocket är ju det "som gör den" så det klart att den kvalificerar sig till "Augusti scrapsutmaning"!
    Grattis till ännu ett tjusigt arbete!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  7. Jag blev stormförtjust i Din härliga väska!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  8. Man blir glad av din färg-granna väska! Och precis lagom stor.

    SvaraRadera
  9. Himlars så snygg väska!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  10. Den var rålekker! Kjempefin! :-)

    SvaraRadera
  11. Men gud vad snygg den är! Ordentligt färgglad och så enkel quiltning som stramar upp och ger den det där tjusiga utseendet! Gillar! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  12. Ja denne likte jeg skikkelig godt. Akkurat etter min smak med mange flotte farger :-)

    SvaraRadera
  13. Jätteläcker väska och så välsydd.En liten skönhet.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  14. Mycket snygg! Dina alster ser alltid så välarbetade ut! kram Katarina

    SvaraRadera
  15. SÅ fin väska man blir glad av den!
    Ha de gott!
    Louise

    SvaraRadera
  16. Den ble jätte snygg!!! :-)
    Jeg har ikke kommet så langt enda. Bruker fortsatt jeansvarianten.

    SvaraRadera
  17. Rackarns vikken snygging :)

    Ha de så gott :)

    SvaraRadera